VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Tuning en Styling van Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
door golf1golf2
#2813637
Hallo,
Ik heb een probleem met de 02A versnellingsbak, deze maakt lawaai.
De bak is gekoppeld aan een G60 in de golf 1.
Het kan zijn dat het de druklager is maar het kan ook het differentieel zijn omdat de steekassen te lang zijn.
De lange en korte as komen van een scirocco 16V. Deze zijn qua lengte gelijk aan die van een (late) cabrio (2H). Dus zou dat moeten passen.
Maar er zit geen speling op de assen. Dus ze drukken behoorlijk op de bakflenzen. Dit kan het lawaai ook veroorzaken en is natuurlijk niet goed voor de bak.
Ook ligt de auto niet extreem laag, spatbordrand ligt net iets boven bovenkant voorband. ik heb hem al 6,5 cm omhoog gedraaid, komt daardoor ietsje speling op de assen, maar niet voldoende. dus dit is geen oplossing.
De kleine as zou ik kunnen vervangen door een as van een polo 6N. Die is korter.
Maar de lange as blijft qua lengte een probleem, weet iemand van jullie welke as hier ook wel voor wordt gebruikt in combinatie met een 100 mm homokineet?
Gebruikersavatar
door mano
#2813642
Heb je homokineet gereviseerd of uit elkaar gehad? Misschien zit de kooi van lagers of de veerring die de boel op spanning houdt verkeerd?
#2813659
Homokineet heb ik idd uit elkaar gehad. Maar zit gewoon weer op zijn plek. Zit totaal geen speling op de as. Wel heb ik als ik naar rechts stuur extra suisend lawaai? Duidt dat op kapotte homokineet aan bakzijde?
Gebruikersavatar
door mano
#2813671
Als de as los uit het fusee is (dus bakzijde nog gemonteerd of vice versa) geen speling in de homokineet heeft, is er iets verkeerd gegaan.
#2813688
homokineet heeft wel speling, maar ik ga ze sowieso vervangen. Hier ligt het probleem niet.

Ik denk dat ik toch een andere as moet hebben die wat korter is dan die van de 16V scirocco in combinatie met een 100 mm homokineet. Weet iemand welke as ik dan kan gebruiken?

Door Volkswagen betaald.

Div. Communicatiestoringen

Aan de hand 2 fotootjes met een overzicht van fout[…]

Hoi, Ik heb sinds een maand of 6 een Arteon TSI 2.[…]

Geen ervaren sleutelaar die een soortgelijk proble[…]

Car play /android/radio /navi

Xtrons goede ervaring mee. Gebruik ook even de zoe[…]

Geprobeerd, maar nog geen reactie. Was benieuwd […]

zoals werd voorgedaan in het filmpje waar je zelf […]