VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Scirocco, Corrado, EOS & Beetle.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door ms7
#2810576
Hallo,

Bij mijn pas aangeschafte new beetle uit 1999 brand continu het airbag lampje op het dashboard.

Ik weet niet of dit bij deze auto kan komen omdat de airbag aan passagierszijde is uitgeschakeld. Ik zie nergens een mogelijkheid om dat zelf te doen. Weet iemand of dat in het menu kan zijn gedaan via OBD?

Weet iemand hoe ik deze storing het beste kan troubleshooten?

Mario
door Mari
#2810595
Auto uitlezen en met de gevonden foutmelding aan de slag gaan...
Gebruikersavatar
door JUUL
#2810655
Precies wat Mari zegt. Als het airbagcircuit onderbroken is geweest zal de melding ook blijven. Check het hele systeem voor losse stekkers of kabelbreuk. Houd er rekening mee dat zolang er een melding is de rest van het systeem niet zal werken. Heb je stoelairbags? Wat vaak bij dit model (MK4 platform) fout gaat is dat de airbag kabelboom onder de stoel net te kort is. Met het verstellen van de voorstoelen trek je per ongeluk aan de kabelboom waardoor het circuit onderbroken wordt.
door ms7
#2810817
Ik wil die stekkers onder de stoelen controleren. Kan ik ermee bewegen met de auto op contact om te zien of het lampje dan aan en uit gaat (bij eventueel los contact) ?

Of kan de airbag daardoor afgaan? Moet ik de accu los maken?

Mario
door Mari
#2810908
Over airbags is veel te vinden op internet, o.a. op de volgende site: https://www.mvwautotechniek.nl/Motor/Airbag/airbag.htm

Op o.a. deze website is te lezen dat een airbag pas afgaat bij een vertraging van 12m/sec. Bij prullen aan de bedrading altijd auto van contact en bedenk dat bij moderne auto's dan heel veel electronica nog steeds werkt omdat ze nog steeds van spanning voorzien blijven!
Gebruikersavatar
door patrickmk3
#2810916
bij het werken aan airbags hou ik altijd het volgende aan:
massa klem loshalen van de accu.
auto laten staan tot deze spanningsloos is 15 a 30 minuten voor de zekerheid.
hierna kan er niks meer gebeuren.

Denk dat het linkje net wat anders beschrijft. Bij[…]

Nieuwe firmware 1969 Golf 8

Deze kan geupdate worden naar 1969 geen enkel pr[…]

Had jij een oplossing? Ik heb een soortgelijk prob[…]

... dat gaat de dealer alleen oplossen door je led[…]

Relais voor groot-licht ?

Ben ook wel benieuwd hoe het er nu voorstaat. Kun […]

waarde bepaling

Beetje rondkijken op de websites waar ze auto's te[…]

Heb het op de + en - polen gezet.

Lane assist pas bij 80km/h?

dat gaat zeker niet veranderend :-) de auto produc[…]