VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Audio, video & gaming in je auto
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door janloco
#2808613
Hai techneuten. Ik loop tegen het volgende probleem aan. Wie kan mij helpen?

Ik heb een Golf variant van 2017 met een discover media nav systeem.

Ik heb via dicover care meerdere malen getracht mijn systeem te updaten. Herkennen van de originele sd kaart werkt, downloader van de nieuwe software werk ook. Maaaarr bij het wegschrijven stop het proces bij 92%. Ik krijg dan de melding:

"Error during extraction of archive file. An eroor accured during reading of saving the file into the specified folder"

Met drie verschillende pc's geprobeerd, maar telkens stopt het geheel bij 92%. Ik krijg geen melding dat mijn kaart vol is. Formatteren van de kaart gaf geen oplossing. Daarom maar de backup teruggezet.

Heeft iemand suggesties?

Of is het misschien nog mogelijk om de software gewoon te downloaden en zelf op het sd kaartje te zetten zoals het voorheen moest?

Ik lees heel graag uw suggesties. Alvast heel veel dank voor het meedenken.
door janloco
#2808616
Thx voor je reactie, maar mijn dealer rekent €25,00 voor een update van de navigatie. Daar heb ik niet echt trek in.

Maar misschien dat er nog andere reacties komen.
Gebruikersavatar
door patrickmk3
#2808626
als de downloader het download moet het ergens op je computer staan.
kijk is in de map c:gebruikers/(jou account/app data/local/temp
kun je het mischien handmatig naar je sd kaart kopieeren.
door janloco
#2808666
MVW schreef:25 euro, dat is toch niet duur? Scheelt je een hoop ellende en je bent er zeker van dat het goed werkt.
\Klopt. Op zich is €25 niet duur, maar voor een gratis update die 2x per jaar verschijnt vind ik het prijzig, Maar dat komt meer omdat ik het niet kan hebben dat iets niet werkt zoals het hoort en dan probeer ik de oorzaak te vinden en soms lukt dat niet en dan probeer ik het forum te doorzoeken en als ik niets kan vinden een vraag te stellen.
door janloco
#2808667
Dank patrickmk3.

De bedoelde mapje gevonden. Heet gewoon "Golf navi" en als ik het goed gezien heb staat het dan gewoon in een 7zip file. Maar ik heb die weggegooid en ben voor de zekerheid een nieuwe aan het downloaden. Als dat gereed is probeer ik het weer op de "manier"

Je hoort of het gelukt is!!
door janloco
#2808674
GELUKT!!!!

Nogmaals dank Patrick. Als ik het tekst document doorlees van de discover care, dan blijkt hij niet in staat om files te verwijderen. BV: 2018-05-28T14:57:29 [ERROR][General] Could not remove file: F:/maps/00/sds/NL/nl/country.fcf
2018-05-28T14:57:29 [ERROR][General] Could not remove directory: F:/maps/00/sds/NL/nl

Natuurlijk staat de sd kaart in de unlock stand. Het 7z bestand uitpakken en copieren naar de op fat 32 geformatteerde VW kaart bracht de oplossing.
Hoe het kan?? geen idee!! Maar het werkt!
#2821916
Hallo,

precies hetzelfde probleem gehad, het installatie deel werkt niet goed,

oplossing: 1. Gebruik het backup en download gedeelte van de vw software
2. unzip de file naar een dir op je pc en kopieer deze naar de sd kaart dan funkioneert het weer.
door Mari
#2822700
Bekend probleem, moet hier nog ergens in een topic staan. Je kan de update-file ook direct downloaden, origineel kaartje leeg gooien of formatteren, update-file uitpakken en naar kaartje kopieren...

De software gooit namelijk niet alles van het kaartje af waarna er domweg te weinig ruimte is om de nieuwe files erop te zetten...
Trekhaak EOS

Ik krijg een afneembare trekhaak op m’n EOS bestel[…]

Door Volkswagen betaald.

Div. Communicatiestoringen

Aan de hand 2 fotootjes met een overzicht van fout[…]

Hoi, Ik heb sinds een maand of 6 een Arteon TSI 2.[…]

Geen ervaren sleutelaar die een soortgelijk proble[…]

Car play /android/radio /navi

Xtrons goede ervaring mee. Gebruik ook even de zoe[…]

Geprobeerd, maar nog geen reactie. Was benieuwd […]

zoals werd voorgedaan in het filmpje waar je zelf […]