VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Scirocco, Corrado, EOS & Beetle
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Tjeerd61
#2807421
Beste forummers,

Nadat ik 3 golfjes 3,5 cabrio heb versleten (en nog heel wat andere bolides) wordt het weer eens tijd voor wat nieuws. Wegens aantal km( 20.000) budget (€5000) de sterke wens om het dak er af te kunnen doen kom ik op bovenstaande modellen, in de tdi uitvoering..

Willen jullie meedenken? Wat zijn voor en nadelen?
De a4 zal een 2,5 v6 tdi worden waarvan ik vaak hoor dat het dramamotoren zijn. Daarnaast zijn het zware auto’s.
De beetle een 100pk tdi wat ik wat weinig vind voor zo’n zware auto, daarnaast lijkt het als snel een dameskappersauto..
De eos vind ik gaaf, is vaak rijk uitgerust en heeft een 140pk tdi. Nadeel is dat ik veel lees over ellende met het dak en met electronica.

Welke het ook wordt, er komt waarschijnlijk wel weer verlaging en een set chique wielen onder..

Tjeerd
Gebruikersavatar
door MVW
#2807555
Tja, wij kunnen niet beslissen over de auto die jij mooi vindt. Je geeft al aan dat een Beetle een dameskappersauto is, maar toch staat hij in je voorkeurslijst? En met 20.000 km per jaar is een benzineversie toch ook te overwegen? Er is genoeg keuze in de A4 1.8 turbo. Betrouwbare motoren, redelijk zuinig, een stuk lichter en is goedkoper in de wegenbelasting dan de 2,5 v6 die, zoals je het zelf al aangeeft, niet echt betrouwbaar is.
mph of kmu Touran 2011

Beste forumleden, Als autoliefhebber en liefhebben[…]

Zie forumregels. Zou je aub alle gegevens erbij wi[…]

Hartstikke fijn dat het werkt. Dank voor de feedba[…]

Raam maakt een vreemd geluid

... als je een vreemd geluid hoort wanneer het r[…]

Polo 2016 start niet

Een dergelijke fout vindt jij niks bijzonders? Li[…]

Je hebt een foutcode, dus die zoek je op de websit[…]

Sleutel niet herkend

Nou, de kogel is door de kerk en het euvel is opge[…]

Ik heb contact opgenomen met Vw PON en dit is het […]