VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Tuning en Styling van Polo, Lupo, Fox & UP!.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2805255
Ik heb sinds kort een Polo 6R 1.4 Highline uit 2010. Nu wil ik graag een z.g. coming / leaving home module in laten bouwen, dus bij het ont- en vergrendelen van de auto d.m.v. de afstandsbediening, dat de verlichting enige tijd wordt ingeschakeld. Vraag: is dit bij dit type Polo mogelijk en wat is er voor nodig om dit in te (laten) bouwen.
door thomashaas1702
#2805257
Het hangt af van je boardcomputer in de auto. Ik weet niet zo goed welke dit wel en niet ondersteunen.

Vaak staan deze opties wel in de boardcomputer maar zijn deze niet geactiveerd. Met VAGCOM is dit in enkele seconden gerealiseerd. Let er wel op, gebruik een orginele niet eentje van Alieexpress deze kunnen schade aan brengen...

Er is een topic met forum leden die over originele software beschikken
https://www.vwforum.nl/viewtopic.php?f=5&t=93030
#2805529
Hoi @hawkaye,

Zoals @PaulusB al aangaf via Aliexpress heb je inderdaad zo'n setje. Bij de Bluemotion, gaat enkel je stadslicht aan. Bij de andere gaat alles gewoon aan. Heb het zelf al meer dan 2 jaar in de auto zitten. En mijn zwager ook 1,5 jaar. Werkt prima! Gaat ook aan als het donker wordt.
#2805534
Ik zie meerdere advertenties waarin zo'n setje te koop wordt aangeboden, waar ik voor vrees is dat als je dit monteert, je conflicten krijgt met de elektronische communicatie van de Polo, en dat het een en ander moet worden aangepast om het goed werkend te krijgen.
#2805590
hawkeye schreef:Ik zie meerdere advertenties waarin zo'n setje te koop wordt aangeboden, waar ik voor vrees is dat als je dit monteert, je conflicten krijgt met de elektronische communicatie van de Polo, en dat het een en ander moet worden aangepast om het goed werkend te krijgen.
Moet eerlijk zeggen, heb nergens last van... geen foutmeldingen en of conflicten.
En heb er ook niets voor hoeven aan te passen.
#2805638
Reactie gekregen van magazijn Pon in Naarden. " Het is niet mogelijk om dit systeem achteraf in te bouwen. Daarbij zou het een erg kostbare aanpassing zijn, o.a. van weg het ontbreken van de regen/lichtsensor. Bij uw auto zou namelijk sowieso een andere voorruit, een andere binnenspiegel, comfortelectronica en draadboom gemonteerd moeten worden". Aldus Pon. We leven in 2018, is het echt niet mogelijk om genoemd systeem storingsvrij in te bouwen ?. Ik heb nog een klein half jaar garantie op de Polo, maar daarna gaat dit wel weer opgepakt worden.
door thomashaas1702
#2805684
Gers schreef:@Hawkeye, weet niet hoe ik je nog meer zou moeten overtuigen. Heb echt nergens last van. Wellicht kan je het vragen op de MyPolo forum. Daar zijn er meerdere die ook zo'n setje in gebruik hebben.
Precies ik heb ook een setje in mijn Golf 5 zitten. Werkt perfect! Alleen moest bij mij wel via VAGCOM coming home en leaving geactiveerd worden.
#2815985
... op de website van Gerrit Speek staat hoe CH/LH geactiveerd kan worden op een 6R, heb je dat al geprobeerd?

Op mijn vorige 2 auto's (Golf MK5's) zaten ook geen lichtschakelaars met auto-stand of Regen/licht sensoren, toch op beiden heel eenvoudig CH/LH kunnen activeren.

Specifieke dealer in Duitsland diezelfde dealer he[…]

... bijrijder zijn BT uit laten zetten voor het in[…]

VW-UP Airbag storing

... airbag fouten resetten terwijl je niet weet wa[…]

radio zenders

Zo te zien is het een aftermarket android radio.ge[…]

Ik had een gelijkaardig probleem met een Sharan 20[…]

Auto rijdt anders na uitlijnen

De waardes van toespoor zijn minimaal veranderd, […]

De leeslampjes op de achterbank springen continu a[…]

Rijdend loggen.

Vervelend probleem. Wellicht is het handig om erbi[…]