VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Taigo, T-Cross, T-Roc, Tiguan & Touareg.
Beste lezer,

Mijn Touareg heeft een probleem. Na het starten houdt de motor in en reageert niet op intrappen van gaspedaal. Daarbij hoor ik een bonkend geluid onder de motorkap en is toerental onregelmatig. Meestal is het probleem opgelost na opnieuw starten. Het probleem doet zich alleen voor bij benzine en niet bij LPG. Vervelende is dat het probleem zich niet altijd voordoet.

Computer is uitgelezen. Code duidde op bobine en die is vervangen, alleen is probleem niet opgelost. Volgens garage kan het van alles zijn en is het zoeken naar een speld in een hooiberg....

Heeft iemand een idee waar ik moet beginnen met zoeken? Denk zelf aan LMM, relais, benzinepomp of gasklephuis.

Groet, Jochem
Klinkt alsof de motor in de noodloop gaat. Met welke apparatuur wordt de auto uitgelezen? <Met programma's zoals VCDS is er bijvoorbeeld veel meer mogelijk dan alleen een storingscode uitlezen. Ik denk dat als je hem uitleest terwijl de storing zich voordoet, je al een stuk verder komt. Het zou kunnen dat het brandstofgerelateerd is, dus misschien door vervuiling van de injectoren of iets dergelijks? Of misschien een fout in de aansturing van de brandstofpomp (relais) of de pomp zelf? Hier komt je alleen maar achter als de motor op benzine draait. Bij een gebrek aan benzine krijg je ook meldingen van cilinderoverslag. Ik zou me bij het storingzoeken hier in eerste instantie op focussen.
Ik ben al weer iets verder. Er is een injector vervangen, omdat deze defect was. Het probleem is alleen niet verholpen. Inmiddels ben ik na veel uitproberen erachter dat het probleem zit in toevoer benzine. Als ik rijd op lpg, de motor afzet en vervolgens iets later weer start op benzine, dan doet het probleem zich voor. Als ik vóór het afzetten overschakel op benzine, dan doet het probleem zich niet voor. Probleem lijkt dus te worden veroorzaakt door een tekort aan benzine bij starten.
Inmiddels een hele tijd verder. Ik heb de verdamper van de LPG-installatie vervangen en ook het brandstoffilter. Verder bobines en bougies nagelopen; in orde. Enige wat ik (zelf) nog zou kunnen testen zijn de injectoren.
Vreemde is dat bij tanken kleine hoeveelheid benzine (max 7 liter) er niets aan de hand is. Tank ik meer, dan begint de ellende (bonken, inhouden). Na een paar keer opnieuw starten is het probleem weg.
Ik blijf de code P0305 houden (misfire 5e cilinder). Zou dit iets met het starten te maken kunnen hebben? Of is dit een extra storing?
Ik begin langzamerhand moedeloos te worden.
Elke hulp is welkom.
Hallo Jochem,

Mijn Touareg (V6 3.2 2004 LPG)heeft dezelfde klachten.
Motor warm laten draaien tot hij overschakelt op LPG en dan is de storing over...
Bij mij geen foutcode, wat het zoeken nog lastiger maakt.

Ben je ondertussen nog verder gekomen of heb je de storing gevonden?
Groeten,
Hans

Hier staat een CNG UPje, benzinemeter staat ook op[…]

Toplaag panoramadak laat los

Hoe herkenbaar. Exact hier hetzelfde geval. Super […]

Sinds kort een eigenaar van een tweedehands Golf 8[…]

Radio volume knop

Hoi, ik heb ook precies zelfde geval meegemaakt.[…]

Ik heb ook het probleem dat mijn app zegt "Je[…]

Sleutel. Golf 8

Moest of moet geen batterij vervangen. Was gewo[…]

Koolaanslag