- 01 jan 2018 10:15
#2800783
De COTM van Januari 2018 is geworden de Caddy van Ed!
Naam:
Ed Buijs / Ediejo
Merk / Model / Bouwjaar / Motor:
Volkswagen / Caddy 500 /2001 / 1.9 TDI
Eigenaar sinds:
December 2010
Waarom voor deze auto gekozen:
Als koerier reed ik al in dit type caddy. En aangezien wij maar met zijn tweeën zijn is het een zeer praktische auto. Alles kan achterin je komt in principenooit laadruimte te kort.
Waar is deze auto voor bedoeld:
Voor dagelijks gebruik en meetings.
Belangrijkste updates:
Heb je even......
Motorische updates:
KKK BV43 turbo 170pk audi A4
PP520 race verstuivers
11mm Brandstofpomp
ARL inlaatspruitstuk
ARL aanzuigbuis
FMIC toyo sport
Sachs Sintel koppeling
Externe oliekoeler zonder thermostaat
EGR delete
55 deels 60mm uitlaat
Downpipe ingepakt met thermo tape
Dikkere radiateur
Dubbele radiateur fan
Versterkte ASD versnellinsbak
VVTsoftware op maat
Mechanische updates:
VR6 onderstel van een golf 3 eronder. Opnieuw gepoedercoat
Hardere rubbers.
Schijfremmen rondom achter remmen van een Bora.
Steek van 4x100 naar 5x100
KW Schroefset variant 1 voor
Gele VW Koni's achter in hardheid verstelbaar.
Toekomstige plannen:
De laadruimte opnieuw opbouwen.
De nstallatie opnieuw erin bouwen.
KW variant 3
2de Recaro stoel erin. Bijrijderskant.
Stuur opnieuw bekleden.
(PD Motor)? Maar of dat wel slim is….. 200 km/uur is hard zat in een caddy. Bij 215 km/uur wordt het meestal stil naast me. En meer NM wordt lastig op de weg brengen en de carrosserie vindt dat volgens mij ook niet zo fijn. Dus vandaar, tussen haakjes en het vraagteken erbij.
Waar ben je het meest trots op:
De kleurkeuze van mijn vriendin. Om de auto in deze kleuren te spuiten. En niet te vergeten de kwaliteit van het spuitwerk. Ik ben daar uitermate tevreden over. Dat is wel eens anders geweest.
Niet geheel onbelangrijk het vermogen. Niet veel mensen verwachten dat er 200+ Pk met 450+ Nm onder de kap ligt, in een caddy van 17 jaar oud. Tegenwoordig stelt het niet veel meer voor. Maar toch het blijft leuk.
Tegenslagen:
De eerste keer de auto overspuiten. Dat was een compleet drama. Veel te veel blanke lak erop. En dat ging zakken. Het resultaat een sinaasappel zou er stinkend jaloers op zijn. Gelukkig kon ik het een en ander herstellen met de poetstollen. Maar top was het niet.
Motor nr 3 hangt erin. Maar ik zie dat meer als slijtage dan als een tegenslag.
>>> Ed's Topic <<<
Gefeliciteerd met je COTM!
Namens de VWForum Crew
Naam:
Ed Buijs / Ediejo
Merk / Model / Bouwjaar / Motor:
Volkswagen / Caddy 500 /2001 / 1.9 TDI
Eigenaar sinds:
December 2010
Waarom voor deze auto gekozen:
Als koerier reed ik al in dit type caddy. En aangezien wij maar met zijn tweeën zijn is het een zeer praktische auto. Alles kan achterin je komt in principenooit laadruimte te kort.
Waar is deze auto voor bedoeld:
Voor dagelijks gebruik en meetings.
Belangrijkste updates:
Heb je even......
Motorische updates:
KKK BV43 turbo 170pk audi A4
PP520 race verstuivers
11mm Brandstofpomp
ARL inlaatspruitstuk
ARL aanzuigbuis
FMIC toyo sport
Sachs Sintel koppeling
Externe oliekoeler zonder thermostaat
EGR delete
55 deels 60mm uitlaat
Downpipe ingepakt met thermo tape
Dikkere radiateur
Dubbele radiateur fan
Versterkte ASD versnellinsbak
VVTsoftware op maat
Mechanische updates:
VR6 onderstel van een golf 3 eronder. Opnieuw gepoedercoat
Hardere rubbers.
Schijfremmen rondom achter remmen van een Bora.
Steek van 4x100 naar 5x100
KW Schroefset variant 1 voor
Gele VW Koni's achter in hardheid verstelbaar.
Toekomstige plannen:
De laadruimte opnieuw opbouwen.
De nstallatie opnieuw erin bouwen.
KW variant 3
2de Recaro stoel erin. Bijrijderskant.
Stuur opnieuw bekleden.
(PD Motor)? Maar of dat wel slim is….. 200 km/uur is hard zat in een caddy. Bij 215 km/uur wordt het meestal stil naast me. En meer NM wordt lastig op de weg brengen en de carrosserie vindt dat volgens mij ook niet zo fijn. Dus vandaar, tussen haakjes en het vraagteken erbij.
Waar ben je het meest trots op:
De kleurkeuze van mijn vriendin. Om de auto in deze kleuren te spuiten. En niet te vergeten de kwaliteit van het spuitwerk. Ik ben daar uitermate tevreden over. Dat is wel eens anders geweest.
Niet geheel onbelangrijk het vermogen. Niet veel mensen verwachten dat er 200+ Pk met 450+ Nm onder de kap ligt, in een caddy van 17 jaar oud. Tegenwoordig stelt het niet veel meer voor. Maar toch het blijft leuk.
Tegenslagen:
De eerste keer de auto overspuiten. Dat was een compleet drama. Veel te veel blanke lak erop. En dat ging zakken. Het resultaat een sinaasappel zou er stinkend jaloers op zijn. Gelukkig kon ik het een en ander herstellen met de poetstollen. Maar top was het niet.
Motor nr 3 hangt erin. Maar ik zie dat meer als slijtage dan als een tegenslag.
>>> Ed's Topic <<<
Gefeliciteerd met je COTM!
Namens de VWForum Crew