VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen meetings forum
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2801824
ik ben van plan om 10e te vertrekken en 12e terug te komen!!
zou mooi zijn als meer mensen vanuit nederland vertrekken en met een groep die kant op rijden!!

ik hou t in de gaten..
#2801982
BesirTsi schreef:en wat is nou het verschil ervoor en erna? tis voor mij dan de 1e x dus weet niet hoe het allemaal inelkaar steekt!!
Er zijn er velen die de week voor het evenement gaan omdat je vroeger veel last zou kunnen hebben van dronken locals.
En de sfeer was toen gemoedelijker als je de week er voor ging.
Maar tegenwoordig heeft ongeveer 25% een v6 met een dikke turbo en gaan er lopen racen en knallen.
In deze week kijkt de politie al vrij streng of je je gedraagt.
100% sensatie maar de bewoners zijn er niet blij mee, zeker niet als er van die mensen zijn die zelfs 2 of 3 weken van te voren al gaan.
Er zijn al eens bewoners geweest die spijkers op de weg hebben gestrooid.
Ik wil je niet afschrikken want het is nog steeds de moeite waard om de week er voor te gaan.

Ik ga de week van het event zelf.
Nu is dat event niet meer zoals voorheen met heel veel standjes en toen waren Audi Seat en Skoda er ook met een stand wat altijd leuk was.
Nu hebben ze een andere opzet waarbij de Golf GTI meer centraal staat.
En daar zijn ze wel goed in geslaagd. Het is nu meer het meeting gevoel dan het braderie gevoel.
In deze week is er ook nog genoeg mooi en dik spul te zien.

De week er na is 2 jaar terug in het leven geroepen toen het ook zo vroeg was in het jaar.
De kans dat er in April nog sneeuw kan vallen is aanwezig en wat toen ook het geval was.
Gelukkig hadden wij de week er na toen geboekt en hadden wij geen last van de sneeuw.
Wat wel opviel is dat het in de avond wel een stuk stiller was dan in de week van en de week ervoor maar goed dat was toen onze keuze nu eenmaal.

En de grote verhalen over strenge politieagenten daar moet je je afvragen wat voor persoon was dit, hoe zag zijn auto er uit en hoe gedroeg hij zich op dat moment.
Het is net als hier in NL, wil je aandacht dan krijg je aandacht.
Je kunt een keer pech hebben dat ze je er tussenuit pikken en dat er toevallig net iets niet in orde is maar daar doe je niks aan.
En als je staande word gehouden, gedraag je normaal en doe niet bijdehand.
#2802065
'The weeks before' zijn dit jaar week 17 + 18 (23 april t/m 6 mei) en dat zijn ook echt de aan te raden weken om te gaan. Het is niet meer zo erg als vroeger, maar zoals eerder aangegeven was/is het echte evenement vergeven van bier drinkende Duitsers met auto's van mindere kwaliteit. Tijdens de Dag van de Arbeid (1 mei) moet je ook opletten, want dan zijn de Duitsers vrij en kunnen zij ook naar de Worthersee komen. Twee jaar geleden zorgde dit voor enorme files, omdat het toen op een zondag viel waardoor vele Duitsers een heel weekend neerstreken, maar dit jaar hoef je je daarover geen zorgen te maken.

Het is wel te merken dat de lokale bewoners en overheden steeds minder zin hebben in het Wortherseetreffen door gerichte acties tegen de bezoekers. Neem bijvoorbeeld de drempels bij het ENI tankstation in Velden, het betaald parkeren in een straal van +- 1km en de betonblokken langs de wegen. Dankzij deze acties bezoeken minder mensen dit punt dan voorheen. Als je het lokale nieuws volgt via diverse facebook pagina's staan de bewoners soms tegenover de gemeente. De bewoners willen rust en de gemeente wil natuurlijk inkomsten genereren tijdens deze weken. Het hoogtepunt voor de bewoners is denk ik wel in 2016 bereikt toen naast twee weken vóór het evenement ook een week ná het evenement mensen bleven komen. In totaal is het toen iets meer dan een maand stervensdruk geweest.

Het echte punt van samenkomen tijdens deze weken (in mijn ogen) is toch wel het parkeerterrein tegenover camping Arneitz aan de Faakersee. Hier vindt eigenlijk elke dag tussen 11:00- en 23:00 uur wel een meeting plaats, met om de twee uur een ander aanbod aan auto's omdat iedereen zich weer verplaatst. Daarnaast ontpoppen zich meerdere meetings rond het de Worthersee en de Faakersee, waar je ook rijdt is wel een meeting te zien. Via facebook plaatsen bepaalde clubs of groepen ook events voor deze meetings, dus dan weet je waar en wanneer je aanwezig moet zijn.

Daarnaast moet je minstens één keer naar de Pyramidenkugel gereden zijn, met een heerlijke weg die daar naar toe leidt. Onderweg zitten meestal veel mensen in de berm om auto's te bekijken en/of te barbecueën. Tevens zit halverwege een goed restaurant Karawankenblick, met als specialiteit de 'grillteller'.

Wat betreft de politie; wil je aandacht, dan krijg je aandacht. Een auto moet in Oostenrijk een minimale bodemspeling van 11cm hebben (correct me if wrong). Ze pikken niet iedereen eruit, maar kom niet voorbij rijden met een schrapend subframe want dan mag je meekomen. Als de politie de pik op je heeft of je lokt het zelf uit, kunnen de autopapieren ingenomen worden en dan krijg je deze pas terug als de auto weer voldoet aan de wetgeving. De politie zet zo nu en dan een fuik neer, en houdt dan iedereen tegen die zij op dat moment tegen kunnen houden. Tijdens zo'n controle moet je de autopapieren en de verplichte spullen (gevarendriehoek, een reflecterend vestje voor elke inzittende e.d.) kunnen tonen, anders krijg je uiteraard een bekeuring.

TL;DR: het is zien en gezien worden rondom de Worthersee. Zeker in de weken voor het evenement. Gedraag je je netjes, dan is er niets aan de hand en dan heb je een hele leuke week. Zoek je aandacht, dan krijg je aandacht, zo simpel is het. Er is in ieder geval genoeg aanbod in meetings en auto's om je een hele week te kunnen vermaken.

Mocht je meer willen weten, moet je het vragen. Dit jaar wordt mijn vijfde achtereenvolgende jaar naar de Worthersee, dus onderhand heb ik het nodige wel gezien.
#2803233
Over de politie, ik ben 2 jaar terug van de weg gehaald. Mijn auto is niet superlaag, zat met het gezin in de auto en reed normaal. Toch van de weg gehaald en kon alles inleveren, kentekenplaten en papieren. Met behulp van lokale garage bij de Eni en wat NLers de auto aan de voorkant omhoog geschroefd. 2 uurtjes later spullen weer terug en 100 euro armer. Ja ze zijn wel wat strenger dan voorheen, maar daar maken we het zelf ook naar. Maar het blijft mooi en leuk om heen te gaan, 2019 staat ie weer in de agenda. Voor degenen die gaan, veel plezier alvast!

Denk dat het linkje net wat anders beschrijft. Bij[…]

Nieuwe firmware 1969 Golf 8

Deze kan geupdate worden naar 1969 geen enkel pr[…]

Had jij een oplossing? Ik heb een soortgelijk prob[…]

... dat gaat de dealer alleen oplossen door je led[…]

Relais voor groot-licht ?

Ben ook wel benieuwd hoe het er nu voorstaat. Kun […]

waarde bepaling

Beetje rondkijken op de websites waar ze auto's te[…]

Heb het op de + en - polen gezet.

Lane assist pas bij 80km/h?

dat gaat zeker niet veranderend :-) de auto produc[…]