VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Taigo, T-Cross, T-Roc, Tiguan & Touareg.
door Afrit33A1
Hallo.
Onze Tiquan van 04-2012 met kilometerstand 70.000 gaat als hij warm is stotteren. Ben hiermee naar de V W garage geweest en uitgelezen dat het euvel "overslaan"was.Nu gaan ze overmorgen de Compressie opmeten en ze hadden het er over dat de kleppen vervuild waren en/of dat er een gebroken zuigerveer de oorzaak kon zijn. Ik kreeg alvast wel de melding dat het me veel euro,s gaat kosten wat richting de 1200,- € gaat. Wie heeft zo,n vreemd verhaal ook wel eens mee gemaakt. Ik kan me iets voorstellen bij 200.000 Km dat zo iets gebeurt maar bij 70.000 Km vind ik te gek voor woorden. :SCRATCH:
door MVW
Hebben ze al de bobines, injectoren en bougies onderling gewisseld met andere cilinders en gekeken of de overslag verplaatst naar een andere cilinder? Zo niet, dan is het best voorbarig om gelijk dat soort dingen te roepen.

Om wat voor motor gaat het? Bij de 1.4 TSI met turbo en compressor komt het helaas weleens voor dat er een stukje zuiger tussen de zuigerveren breekt.

Ik heb zelf een keer een cilinderkop van een 1.4 TSI (zonder compressor) gedemonteerd en een verbrande klep vervangen. Deze was verbrand door de aanwezige koolaanslag waardoor de klep niet meer goed zijn warmte op zijn zitting kwijt kon.

Met een compressiemeting zal duidelijk worden of er een mechanisch defect is. Mijn advies is wel om in de tussentijd niet met de auto te rijden, omdat je anders kans hebt dat de cilinderwand beschadigd als het inderdaad een probleem met de zuiger blijkt te zijn.

Laat even weten wat het onderzoek uit heeft gewezen. Succes!
door Afrit33A1
Vanmorgen compressie opgemeten. 3 cyl. 12 bar en een 9 bar. Niet leuk!
door Afrit33A1
Na een reparatie van vervanging van 4 gemodificeerde cylinders en kleppen en nieuwe waterpomp (met heftige kosten) dacht ik dat het stotteren van onze Tiquan wel zou zijn afgelopen. Als ik nu een half uurtje rij en dan langzaam ga rijden dan stottert hij weer. Wie weet wat dit euvel kan zijn en wat er tegen te doen???? :SCRATCH:
door MVW
Tja dat is hier lastig te zeggen. Kan zoveel zijn. Zeker na alle uitgevoerde werkzaamheden.

Met de oscilloscoop laten nakijken of alles goed wordt aangestuurd en evt controleren op montagefouten.
door Afrit33A1
Dank je voor de snelle reactie MVW Autotechniek. Ik zal maar weer eens naar de garage gaan.
Vw golf 3 climatronic

Goedendag, Ik heb een golf 3 uit 1996 rolling sto[…]

Goedendag, Ik rij een golf 7 2.0 tsi. Maar zit me[…]

Arteon 2.0 TDI aankoop

Als ik me niet vergis moet de distributieriem verv[…]

Onbekend tikkend geluid

Goeiedag heren en dames van het goede leven, Had […]

Touareg 7P5

Hi allen, Ik heb mijn huidig Touareg een klein d[…]

Raamrubbers Jetta 2

Goedenavond, mijn raam rubbers zijn slecht en nu l[…]

Kan verschillende oorzaken hebben: - kachelradiat[…]