VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met T1-6, Multivan, LT & Crafter
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door roelvw
#2793998
ola,

Ik ben nu al een heel tijdje bezig met mijn t3 om daar een abf in te leggen, maar nu zit ik op het volgende punt een beetje vast. De motor kan niet draaien doordat de drukgroep met twee uitsteeksels tegen de v.bak aan komt. Nu om het niet als een teun de beun overhaast er in te proppen is mijn vraag dus: kan ik de uitsteeksels op de drukgroep van mijn abf motor afslijpen of is er een ander trucje voor. Ik het vliegwiel is van de abf motor en de drukgroep ook, de koppeling is van een 2liter t3 motor (228mm koppelingsplaat). Het viel me ook op dat het vliegwiel van de diesel veel dunner is dan die van mijn abf, niet dat straks de startmotor niet goed in het vliegwiel kan grijpen om het hele spul aan te slingeren. Dus wie o wie heeft dit wel eens eerder gedaan en kan mij vertellen of dat mijn vliegwiel te dik is of een kwestie van uitsteeksels aan de buitenkant van de drukgroep weg slijpen.

groeten Roel
Gebruikersavatar
door roelvw
#2794735
update: toch maar de drukgroep bewerkt en du draait het vliegwiel weer gewoon in de versnellingsbak rond, maar als ik de startmotor monteer komt deze tegen mijn vliegwiel aan....
heeft iemand dit wel eens gehad toevallig?

Alles in 1 keer proberen te wissen? Probeer het e[…]

Vreemd geluid bij wegrijden

Dealer net gebeld……ik had gewoon 2 jaar fabrieksga[…]

waarde bepaling

Goedemiddag, Ik vroeg mij af hoe iedereen de waard[…]

navigatie MIB2

Er komt geen nieuwe meer uit. Die voor de High i[…]

Rijbereik wordt berekend aan de hand van het verbr[…]

T roc meer geluid willen horen

Hoi allemaal, Ik heb een t roc uit 2018. Stage 1 […]

Hoi allemaal, Ik heb een t roc uit 2018. Ik was b[…]

Hoi Allemaal, Ik heb een t roc uit 2018 waar waar[…]