- 20 mei 2017 17:19
#2785333
Beste Forumleden,
Vorige week heb ik in mijn caddy (2.0L SDI 51 kW uit 2008) cruisecontrol ingebouwd (Origneel VW hendeltje, standaard was mij Caddy zonder cruisecontrol uitgevoerd). De cruisecontrol is aangemeld in de ECU. De cruisecontrol werkt niet, en ik denk dat ik weet waarom: het signaal van de koppeling blijft hoog. Ik heb in de connector die op de koppelingschakelaar gaat de spanningen gemeten op alle drie de pinnen (pin1 bruin, pin2 rood/wit, pin5 zwart/blauw) ten opzichte van de massa, maar daar krijg ik geen resultaat. Voor de zekerheid heb ik de schakelaar vervangen, maar het resultaat blijft het zelfde: VCDS geeft aan dat koppelingsignaal constant hoog is.
Heeft er iemand een elektrisch schema van het gedeelte waar de koppelingschakelaar in zit, en ook op welke pin deze op de ECU zit aangesloten? Welk voltage moet de ECU binnen krijgen om het signaal koppeling ingetrapt niet meer weer te geven?
Alvast bedankt voor de hulp!
Vorige week heb ik in mijn caddy (2.0L SDI 51 kW uit 2008) cruisecontrol ingebouwd (Origneel VW hendeltje, standaard was mij Caddy zonder cruisecontrol uitgevoerd). De cruisecontrol is aangemeld in de ECU. De cruisecontrol werkt niet, en ik denk dat ik weet waarom: het signaal van de koppeling blijft hoog. Ik heb in de connector die op de koppelingschakelaar gaat de spanningen gemeten op alle drie de pinnen (pin1 bruin, pin2 rood/wit, pin5 zwart/blauw) ten opzichte van de massa, maar daar krijg ik geen resultaat. Voor de zekerheid heb ik de schakelaar vervangen, maar het resultaat blijft het zelfde: VCDS geeft aan dat koppelingsignaal constant hoog is.
Heeft er iemand een elektrisch schema van het gedeelte waar de koppelingschakelaar in zit, en ook op welke pin deze op de ECU zit aangesloten? Welk voltage moet de ECU binnen krijgen om het signaal koppeling ingetrapt niet meer weer te geven?
Alvast bedankt voor de hulp!