VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Seat problemen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2778207
Beste heren,

Ik heb sinds kort een 1.4 ibiza 6l uit 2004, heeft een week stil gestaan,daarna heb ik er een week ingereden en toen heb ik m'n eerste pech gehad, gelukkig was dat slechts een kapotte bobine. Dezelfde dag nog vervangen.

Een week later kreeg ik de eerste storing, dikke piep die niet ophoud en een disco op m'n dashboard. Lampje van airbag, abs, motor, handrem en stuurbekrachtiging. Mijn stuurbekrachtiging valt daarna ook echt uit, de rest flikkert. De piep / storing houd pas op als ik de auto van contact af haal, daarna kan ik weer verder. Soms is de stuurbekrachtiging er nog af.

De storingen kunnen na 5 minuten of zelfs na 45 minuten komen. Heeft ook niet te maken of ik naar links of naar rechts stuur. Hoe hard ik rijd, versnelling etc. De seat garage kreeg een uitdraai van 5 bladzijdes vol met storingen wat uiteraard ergens door word veroorzaakt en kan niks zeker zeggen wat de exacte oorzaak is. Contactblokje loopt nog soepel. Overal 14 volt gemeten, dus dynamo is het ook niet.

Wie o wie kan mij helpen!?
#2778210
Lijkt wel of er een massakabel niet lekker contact maakt / los hangt ofzo. Wat voor storingen zaten erin?
#2778371
kijk de draden welke van de startmotor naar de carosserie lopen eens na , daar breekt er 1 of 2 stuk door en krijg je deze storing van bij een 6l. Is een standaard kwaal bij dit type ibiza. Motorruimte open , voor de auto staan en dan half onder de akku tot links ervan is de betreffende kabel welke je bekijken moet. Ik heb precies hetzefde probleem gehad en is levensgevaarlijk om mee door te rijden omdat je niet weet wat je meemaakt wanneer je een korte draai probeert te maken en ineens geen stuurbekrachtiging meer heb tijdens de manouvre.. ik heb hem bijna in een tegenligger geparkeerd.

Denk dat het linkje net wat anders beschrijft. Bij[…]

Nieuwe firmware 1969 Golf 8

Deze kan geupdate worden naar 1969 geen enkel pr[…]

Had jij een oplossing? Ik heb een soortgelijk prob[…]

... dat gaat de dealer alleen oplossen door je led[…]

Relais voor groot-licht ?

Ben ook wel benieuwd hoe het er nu voorstaat. Kun […]

waarde bepaling

Beetje rondkijken op de websites waar ze auto's te[…]

Heb het op de + en - polen gezet.

Lane assist pas bij 80km/h?

dat gaat zeker niet veranderend :-) de auto produc[…]