- 04 mar 2016 14:03
#2737150
Hallo allemaal,
Ik heb een VW GOLF II 19E 1G1 1.8
Type: Hatchback
Bouwjaar: 08/1984
Motorcode: GU, GX
Motor: 90PK | 66kW | 1781cc
Deze heeft 3 maandjes stilgestaan als gevolg van de nieuwe oldtimerregeling. Vandaag wilde ik naar de keuring rijden, heb onderweg even de koelvloeistof bijgevuld en toen ik bijna bij de garage was zag ik dat er witte rook uit de roosters van de verwarming kwam. De rook had geen sterke geur. Als ik lucht door de roosters liet blazen leek het wel een rookmachine. Ik ben meteen terug naar huis gereden. Ik heb even onder de motorkap gekeken of ik ergens rook kon zien en mij viel toen wel op dat er een beetje rook van een lekkend onderdeel kwam dat aan de caburateur zit, ik weet alleen niet zeker wat dit is omdat dit mijn allereerste auto is ik dacht misschien de accceleratiepomp of de automatische choke aangezien er benzine lekt (zal er een foto bijvoegen). Ook leek dit beetje rook niet genoeg om de hoeveelheid rook te produceren die de auto inkwam.
Ik weet nu niet of deze twee problemen met elkaar te maken hebben of dat het twee losstaande mankementen zijn. Misschien kan iemand hier mij verder helpen?
Ik heb een VW GOLF II 19E 1G1 1.8
Type: Hatchback
Bouwjaar: 08/1984
Motorcode: GU, GX
Motor: 90PK | 66kW | 1781cc
Deze heeft 3 maandjes stilgestaan als gevolg van de nieuwe oldtimerregeling. Vandaag wilde ik naar de keuring rijden, heb onderweg even de koelvloeistof bijgevuld en toen ik bijna bij de garage was zag ik dat er witte rook uit de roosters van de verwarming kwam. De rook had geen sterke geur. Als ik lucht door de roosters liet blazen leek het wel een rookmachine. Ik ben meteen terug naar huis gereden. Ik heb even onder de motorkap gekeken of ik ergens rook kon zien en mij viel toen wel op dat er een beetje rook van een lekkend onderdeel kwam dat aan de caburateur zit, ik weet alleen niet zeker wat dit is omdat dit mijn allereerste auto is ik dacht misschien de accceleratiepomp of de automatische choke aangezien er benzine lekt (zal er een foto bijvoegen). Ook leek dit beetje rook niet genoeg om de hoeveelheid rook te produceren die de auto inkwam.
Ik weet nu niet of deze twee problemen met elkaar te maken hebben of dat het twee losstaande mankementen zijn. Misschien kan iemand hier mij verder helpen?