VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
#2734920
goededage heren,

Ik ben laatst begonnen aan een abf swap in mijn golf 2 1.3 injectie uit 91. nieuwe type dus.
we gebruiken een complete ibiza cupra uit 97 als donor voertuig.

we zijn al redelijk op weg maar lopen tegen een probleem aan.
De motor gaat rond, vonkt en er staat druk op de leiding naar de brandstofrail. toch wilt de motor niet aanslaan.

we hebben gebruik gemaakt van de brandstofpomp/stekker evenals de motorkabelboom van de ibiza. we hebben de zekeringenkast van de golf behouden, aangezien dit naar mijn weten dezelfde is.

van de 1.3 hebben we 5 stekkers uit de zekeringenkast getrokken ( E, F, G1, G2 en S).van ABF kabelboom hebben we ook 5 stekkers daar terug geplaatst.

de startonderbreking van de ibiza hebben we ook weer in de golf gemonteerd, zodat we de ecu niet hoeven aan te passen.

persoonlijk denk ik aan iets in de kabelboom (stekker vergeten?) aangezien de motor wel vonkt, sap krijgt en rond gaat. heeft een van jullie misschien een idee waar ik het probleem zou kunnen vinden? als ik nog wat extra informatie moet geven hoor ik het graag!

alvast bedankt :tu:
#2734922
1) Welke relais zitten nu op plaats 3 en 12 in de zekeringkast ?
2) Kun je hem uitlezen ?
3) Welke kabeltjes heb je nog los hangen achter de zekeringkast, dus uit de motorkabelboom ?
4) Zeker dat het immo kastje goed is en aangesloten zit incl bijbehorende sleutel ?

Mocht dat het probleem zijn kan ik je de startblokkering in de software zelf eruit halen, heb je geen kastje en sleutel meer nodig, kan je tevens de toerenbegrenser verhogen naar wens icm met getunde software ( € 100,- ) compleet of € 50,- voor enkel de blokkering )
#2734926
1) kan ik je zo niet vertellen, we hebben wel de relais uit de ibiza kast verplaats naar de golf kast. op dezelfde plekken als waar ze in de ibiza kast zaten. kan je wel vertellen welke dan op plaats 3 en 12 horen?
2)hebben we niet de apparatuur voor.
3) nog wel het een en ander. we hebben de kabelboom van de ibiza niet losgehaald, dus die is nog compleet zoals die in de ibiza zat. er lopen ook een hoop accessoires stekkers naar binnen die we niet nodig hebben. de enige stekkers die we uit de ibiza kabelboom in de golf kast hebben geprikt zijn de 5 plaatsen die vrijkwamen toen de golf motorkabelboom eruit ging.
4)de ibiza is rijdend uit elkaar gegaan zonder problemen met de immo. ik geloof dat de stikker van de immo op plaats T in de zekeringen kast zit maar kan me vergissen.we hebben het hele systeem overgezet in de golf. dus met sleutel, ring, kastje en stekker. de sleutel hebben we gewoon aan de ring vast getapet.

maar de motor vonkt wel. is het niet dat de immo dat signaal onderbreekt?

ik ga het morgen nog even verder proberen, misschien heel de zekeringen kast overzetten een goed idee?
mocht ik er niet uit komen zal je waarschijnlijk nog een pbtje van me ontvangen.
RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

Software versie 3.5

Momenteel wordt voor de ID.4 1st software versie 3[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]