VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Seat problemen
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door NeFReT
#2730784
ola leute...

1.8 20v turbo seat leon 1m van 2003.

weet niet wat er aan de hand is maar van het ene op het andere dag rijdt de auto wat anders.

zodra ik optrek op een snelle of normale tempo(maakt niet uit) en ik mn koppelingspedaal intrap en mn voet van de gas haal om te schakelen blijft ie ff in toeren hangen en stijgt ie 3 a 4 honderd toeren en daalt dan weer..

uitgelezen,gasklephuis opnieuw ingeleert maar geen foutcode's en gasklephuis is ook goed.

om te kijken of het daar aan kon liggen, n75 klep verwisselt,lag het ook niet aan.
alle leidingen en slangen voor zover mogelijk na gekeken en nergens een lek oid(voor zover dat er wat mee te maken kan hebben).

en met een beetje sportief rijden tussen het schakelen door daalt mn turbo druk aardig snel en als ik weer op het gas ga heb je ff een dipje...

zie het maar als een verkorte versie van een lupe 3L bak,
ff een korte dipje wat ie dus voorheen niet had.

ik heb wel iets waar ik aan denk maar weet niet of het er wat mee te maken kan of zal hebben.

heb laatst mn remlicht sensor vervangen net boven mn rempedaal maar ff niet opgelet en ik had een verkeerde sensor losgehaald.
namelijk een sensor net boven mn koppelingspedaal.
weet bij goed niet waar dat voor is(cruise controle?)

anyway,terug gemonteerd maar kreeg van een maat van me te horen dat die dingen eigenlijk maar eenmalig gebruik zijn?

hoop dat ik zo duidelijk mogelijk heb kunnen uitleggen hoe en wat want begin er serieus er goed hekel in te krijgen.

voorheen(dus enkele dagen terug) deed ie dit allemaal niet,vind het best vervelend rijden(al rijdt ie voor de rest gewoon normaal)

hoop dat iemand me een beetje wegwijs kan maken.

alvast bedankt.

tot horens.

ajuu
Gebruikersavatar
door NeFReT
#2733030
bedankt voor alle reactie's ;)

probleem gevonden...

koppelings pedaal sensor was defect.

vervangen,rijdt weer zoals ze hoort te rijden..

mag wat mij betreft op slot.
Golf 5 trekhaak

Beste mensen even een vraag ik heb een golf 5 1.4 […]

Airco lijkt niet te koelen

Goedenavond Nu het weer wat warmer wordt lijkt he[…]

Trekhaak EOS

Bij veel modellen die vanaf fabriek een afneembare[…]

Div. Communicatiestoringen

Je kan het topic wel omhoog schoppen, maar zolang […]

Door Volkswagen betaald.

Hoi, Ik heb sinds een maand of 6 een Arteon TSI 2.[…]

Geen ervaren sleutelaar die een soortgelijk proble[…]

Car play /android/radio /navi

Xtrons goede ervaring mee. Gebruik ook even de zoe[…]