VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Tuning en Styling van Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2732799
maikelmk2 schreef:Maar de pedalenbox is toch alleen nodig als je een blok hebt met electronisch gas?
En ik wist ook niet dat je de bumperbalk moest veranderen? :(
Ja en nee idd als je kabel heb zoals de agu 150pk heeft ken ja met kabel verder. Helaas hebben ze wel hydraulische koppeling dan ken je g60 pedalenbox pakken. Maar je ken ook zo t4 heuvel installeren zodat je ook kabel koppeling heb.
Wil je meer pk met 20vt is eerste stap al overstappe op elektronische gasklep dus... de keuze is reuze :lol:
#2732839
Je kunt ook nog een Golf 4 gaspedaal nemen als je niks aan je standaard pedalenbox wil lassen..

Pedaal kun je zo tegen een beugeltje schroeven die je weer tegen je chassis monteerd.. Een golf 5 pedaal kun je regelrecht tegen de bodem aan schroeven, maar daar heb je nu niks aan.

De rest stelt niet veel voor..

De motor erin hangen blijft toch hetzelfde, welke je ook neemt, alleen is een agu simpel, en een BAM hangt vol sensoren, maar buiten dat kan de secundaire luchtpomp eraf, de achterste lambdasonde, de N80, N112, N249, F36, F47, J299, F88 Etc allemaal zooi die je niet nodig hebt.

Uitlaat kom je toch aan het aanpassen, net zoals de intercooler, ieder heeft zo weer zijn eigen smaak daarin, maar de basis is hetzelfde.
#2733178
Dat zijn verschillende sensoren Mailel, de meeste milieu gerelateerd, maar daar hebben wij ''niet veel'' aan, het neemt alleen plaats in beslag en ziet netter uit onder de kap zonder die onnodige sensoren, en bedrading.
#2733489
Is het ook een optie om een golf GTI mk3 te nemen als donor?

Zodat je de remmerij inclusief bekrachtiger, onderstel, stuurbekrachtiging over kan zetten?
Dit omdat je ook de tank van een GTI nodig hebt voor de pomp.

En dan de motor met bak, intercooler, radiator en pedalenbox apart aan te schaffen?
Of raden jullie dit af?
#2733546
Inderdaad lijkt het mij ook voordeliger om een golf 3 als donor te gebruiken. Deze koop je in Duitsland al voor €300,-
En dan zal je nog een aantal dingen apart aan moeten schaffen.

Of dat onderstel het zelfde is weet ik niet?
Wat ik wel zag is dat de Ibiza steek 4x100 heeft en de golf 5x100.
#2733551
maikelmk2 schreef:Of dat onderstel het zelfde is weet ik niet?
Wat ik wel zag is dat de Ibiza steek 4x100 heeft en de golf 5x100.
Dan komt direct de volgende vraag: wil je 4x100 blijven rijden of wil je over naar 5x100?
5x100 is minder aan velgen te krijgen voor MK2 dacht ik. Wel idealer als je met adapters wilt gaan werken ;)
#2733580
owke ff wa anders weet niet of jeff blij is met deze info in zijn topic maar goed.

-1 een mk3 heeft geen 20vt

-2 ibizia(/cupra) en mk3 hebben zelfde onderstel voorbalk pas niet onder mk2

-3 4x100 onderstel is indentiek behalve de 5x100 die heb je als gewoon en plus onderstel zoals de 2.0 16v(abf) en VR6.

maar wat wil je dan?

1 welke motor 20vt? dan koop je een cupra wil je vr6 of abf dan koop je mk3 maar dan moet je bij bijde de standaard mk3 voorbalk gebruiken. (of pak een corrado das iedentiek aan mk2)

2 wil je mk3 5x100 plus onderstel rijden houd dan rekening mee dat je 2,5cm breder word weerskanten.
#2783403
en is de keuze al gemaakt?
ben nieuwsgierig ik wil namelijk aankomende winter me 1.3 NZ ook gaan omwisselen voor een ander blok....waarschijnlijk een 2.0 16v (ABF)..nu werd mijn een ibiza of cordoba aangeraden omdat je daar de meeste dingen van kan overbouwen.(simpele swap dus)
#2784666
Hallo

Ja de keuze is gemaakt heb alles al alleen moet het er allemaal nog ingebouwd worden
Motor 20v turbo Audi s3 (225) pk
Versnellingsbak atb versterkt
Seat Ibiza onderstel. Compleet met stuurbekrachtiging
Vr6 tank compleet met kabelboom
Kabelboom van de motor word gemaakt
G60 Intercooler (grote type )
Ben vast nog wel wat vergeten

Mvg Jeffrey
Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]

de suggesties van @vwbasm ook opgevolgd? Lees […]

Volgens tekening is het de eerste stekker alleen […]