VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Tuning en Styling van Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2706316
de snelheid van verdampen: dus de koeling word beheerst door de verzadigde verdamping en laaddruk waarde.
het is dus een thermisch dynamisch onderwerp, geen chemische veranderingen zijn toegepast.
maar het verschil in druk is goed zichtbaar.

Afbeelding
Afbeelding

als het evenwicht gehaald is (mits genoeg lengte inlaat traject) zal er geen koeling extra meer plaatsvinden.
-of de temperatuur moet oplopen.
-of de laaddruk moet lager worden.

de volgende grafiek laat zien : de totale inwendige energy van water.
bij 370 C, veranderd water in gas (een enkele monocle) :E
als water overgaat naar damp zet het meer als 1000x uit.


Afbeelding
#2706375
Elke keer lees ik mee maar nu maar eens volgen aan :mrgreen:
Misschien domme vraag,maar wat kost een beetje wmi set?
En niet geheel onbelangrijk. ..wat voor vermogenswinsten zijn er mogelijk.

Jos zijn curve laat leuke cijfertjes zien :E
Uiteraard zal het hier en daar wel verschillen
#2706392
#2706429
:tu:
Alle pagina's vluchtig bekeken.
Waar gaat de voorkeur naar uit bij de wmi rijders hier op het forum en wat is een beetje de gemiddelde prijs?
Prijzen variëren nogal...moet wel zeggen dat het mijn intresse gewekt heeft :E
#2708936
nou we hebben het allemaal kunnen testen.
het is een super mooie kit die doet wat hij belooft.
de MPG instelling kun je in stellen met een min en max boost.
binnen deze instellingen werkt het progressief.

power mode kun je instellen wanneer de 2e nozzle er bij komt.
in het filmpje zichtbaar wanneer de rode led op het scherm gaat branden.

het inspuitbeeld van de nozzle's zijn super fijn en spreid over een groot oppervlak.
ook top.............maar.........

Afbeelding



de 60ml per minuut nozzle's spuiten ook op 25% pomp aansturing {minimaal} al 60ml in :GRR:
zo als we al konden zien in de nozzle test eerder gepost leveren snow performance nozzle's bij bijna alle pompdrukken de zelfde hoeveelheid ingespoten opbrengst.

dat kan een voordeel zijn zijn we achter gekomen...........omdat je WEET wat je inspuit maar ook een nadeel.
omdat ie in MPG mode dus progressief in kan spuiten maar de nozzle's van snow performance variëren dus niet veel in opbrengst.

de power mode nozzle was in deze test opstelling 125ml per minuut.
maar is niet progressief.
de opbrengst van beide dus na 1,5 bar of zo maar als de 2e trap er bij kwam was 250ml en dat is te veel om mee te starten op carlo's golf.

vuist regel is 1cc per pk en van af daar ga je proberen.
wel is het fijn dus eerst je set te testen zo als wij gedaan hebben zo dat je ongeveer weet wat je doet als je gaat verhogen of verlagen.

zelfs als je de bovenste grens waarde van de MPG nozzle veel hoger instelde als de turbodruk die carlo's golf kan halen.
en dus de pomp aansturing veel lager was op moment dat de powermode nozzle er bij kwam.
was de totaal ingespoten hoeveelheid nog veel te hoog voor het huidige vermogen.

oplossing- kleiner nozzle voor de MPG mode.
waarom ?
omdat als carlo op de cruise rijd en dat ding stampt op 0,2 bar laaddruk al 60cc minimaal naar binnen ook al wordt de pomp maar 25% aangestuurd is gewoon te veel lijkt mij.
probleem is kleiner is niet te koop.

waarom verkopen ze het dan ?
nou voor je dodge ram is het heel geschikt en daar is het voor.

kijk dit is de 300 psi pomp die je graag wil boven de 2,5 bar boost.
daar komt ie in de toekomst wel aan dus dat is goed.
EGT bewaking is ook top en dat bedrag kun je dus weer van de set aftrekken en dat geld ook voor je boost meter.
want die meter heb je toch nodig.

nou komt het.
MPG mode heb je niets aan omdat je nozzle's te groot zijn.
de powermode is niet meer als een 2e aan / uit nozzle.

wat mij het verstandigst lijkt.
carlo stelt de grenswaarde van de powermode in op een boost waar hij nooit op kan komen.

de 60 + 125 mlpm nozzle's sluit hij parallel aan op de MPG mode.
deze werkt net als bij mij dus ingespoten hoeveelheid afhankelijk van boost.
en je MPG mode gebruik je als power mode.

voor zuiniger rijden ziet het er tot zo ver uit dat de modes onbruikbaar is op een TDI.
#2710068
Heb nu ook dezelfde mix als Maurice gebruikt, 1 liter water, 1 liter Methanol en 0.5 liter Ethanol, eens kijken wat dit brengt, ga volgende week weer de bank op om het verschil nogmaals te zien.

Vandaag tevens even nieuwe methanol gehaald, 110 Liter om precies te zijn, voor Maus, ome Carlo en mezelf.. :D

Afbeelding
Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]

de suggesties van @vwbasm ook opgevolgd? Lees […]

Volgens tekening is het de eerste stekker alleen […]