VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Seat problemen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Daniel1993
#2704720
Hallo mede forumleden,

Al een enige tijd heeft de ibiza van mijn zus, last van problemen erg vervelend want ze vertrouwd het zelf allemaal niet meer, (ze laat hem liever staan dan dat ze er mee gaat rijden) maar ze heeft hem wel nodig. Het probleem is dat bij het rijden de auto soms gaat schokken en zich inhoud, inmiddels zijn alle 4 de bobines al vervangen, 2 waren vervangen door anwb is ongv half jaar geleden en de andere 2 had ik zelf vervangen, ook hierna was het schokken nog steeds niet verholpen en heb toen maar eens het gasklephuis eens goed gereinigd en opnieuw ingeleerd en de conditie van de bougies bekeken (Waren niet nat of zwart) heb ze schoongemaakt en weer terug gemonteerd, maar nu is het nog steeds het zelfde. foutmelding of storing is er niet(Hij geeft ook geen lampje op dashboard aan) nu wil ik toch alle bougies vervangen.

toen ik 2 dagen terug eens ff ging googlen naar het zelfde probleem, kwam ik een topic tegen waarbij het zelfde probleem hem in de injector zat. Om gelijk maar 1 nieuwe//2handse injector te halen vondt ik zelf wel erg snel gedacht, nu dacht ik zou het probleem hem niet in verstopte of vervuilde injectors zitten? dit is weer goedkoper en kan eventueel toch geen kwaad. Omdat de auto toch een grote beurt krijgt waarom dan niet gelijk een motorflush en system cleaner van Forte er in? De grote beurt wordt deels door mij zelf gedaan en deels door een garage (Ben zelf wat beperkt kwa gereedschap)

wat zijn jullie adviezen?

PS: De auto schokt met een warme motor, en houd zich in.
Laatst gewijzigd door Daniel1993 op 01 okt 2015 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door MK2-VRT
#2704742
Zorg dat de bougies zowiso al nieuw erin komen, schoonmaken heeft geen zin.

Dan even uitlezen en de sensoren bekijken, kan best zijn dat de mapsensor het probleem veroorzaakt, of een defect kvs temp sensor.
door Daniel1993
#2704745
MK2-VRT schreef:Zorg dat de bougies zowiso al nieuw erin komen, schoonmaken heeft geen zin.

Dan even uitlezen en de sensoren bekijken, kan best zijn dat de mapsensor het probleem veroorzaakt, of een defect kvs temp sensor.
is goed, gisteravond had ik vcds er nog aangehad (Uitgelezen) geen foutmeldingen. zou het eventueel niet in de EGR kunnen zitten? hoe is dit te concluderen dat het de map of kvs sensor is? via vcds kom ik wel ver maar met een eventuele uitleg (mag ook pb) is wel handig.
door Daniel1993
#2714842
Zo even terug te komen op het probleem, de ibiza heeft laatst een grote beurt gehad. Distributie en multiriem moeten nog, de accu heb ik vervangen voor een varta met 60ah.

Het probleem is er nog steeds, wat kan ik nu gaan doen?
Gebruikersavatar
door daNpy
#2798555
Hier ook hetzelfde probleem. Tijdens rijden af en toe schokken/bokken bij onze Seat Arosa 1.4 16v (AUB).
Zal strak eens kijken naar de tips die hier gegeven worden.
Gebruikersavatar
door MVW
#2798570
Een AUB motor heeft ook geen penbobines maar een bobine met bougiekabels. Bekijk eens de binnenkant van de aansluitingen van de bougiekabels op de DIS-bobine. Hier wil nog wel eens vocht in komen met corrosie tot gevolg. Als je de bougiekabels van de bobine af trekt, moet je even kijken of je groene / witte aanslag ziet. :tu:
Gebruikersavatar
door daNpy
#2798579
Klopt idd, zit een bobine op de zijkant van de kop. Zal het zo even controleren. Heb net met de auto gereden maar geen problemen ondervonden.

Misschien ligt het toch aan de bestuurster :mrgreen:
Gebruikersavatar
door daNpy
#2798602
Vergeten :roll:
Dan morgen. Bougies en kabels zijn overigens vorig jaar vervangen, <15dkm mee gereden nu. Maar die schijnt deze motor wel graag te lusten.
Gebruikersavatar
door daNpy
#2798629
Bougiekabels gechecked: OK, schoon en geen corrosie
Wel zag ik in het luchtfilter wat olie residu van de carterontluchting.
Golf 5 aircoprobleem

Hallo iedereen, mijn zoon bezit een 2004 Golf 5 me[…]

Exquisite gays in your city

Outasight gays in your town Stunner gays mans

Beste Martijvoi, Bedankt voor je tips en adviezen.[…]

Heb van de week de auto weggebracht voor een servi[…]

Ik heb vergeten aan te geven dat problemen weg war[…]

Car play /android/radio /navi

Hallo mensen,ik vraag mij af welke Car play /andro[…]

Hallo allen! Ik heb een leuke golf 3 voor mijn vr[…]

2.0 tdi loopt slecht

Beste mensen, Ik zit met het volgende probleem met[…]