VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door MrKikker
#2678793
Hoi,

Afgelopen week bezig geweest met m'n auto door APK krijgen maar loop nu voor de 3e keer tegen de roetmeting aan welke volgens de keurmeester waarde 16 teruggeeft.
Bij de eerste keer meten snap ik dat wel, elke dag 100 cruisecontrol op de snelweg loopt de boel aardig van vol.
voor de tweede meting flink doorgetrapt (flinke rookwolken :lol: ) en voor mijn gevoel aardig schoongeblazen, alsnog waarde 16.

voor de derde meting heb ik het brandstoffilter vervangen, m'n diode-mod op de LMM ongedaan gemaakt, pomptiming gecheckt (staat keurig op de groene lijn), voor de zekerheid Wynns Diesel Injector Cleaner en een halve tank BP Ultimate getankt. Nog steeds waarde 16.

Moet ik gaan twijfelen aan de apparatuur van de keurmeester, gezien ik op z'n minst toch wel wat verschil had verwacht na al die stappen, of is er nog een verklaring waarom ik zó ver boven de goedkeuringswaarde zit?

Overigens was vorig jaar de roetmeting geen probleem en ik heb geen ingrijpende veranderingen aan de motor gedaan.

1z blok, AFN verstuivers, geen EGR, geen kat.
Gebruikersavatar
door MrKikker
#2678835
Ik kan nog wel 5 liter benzine in de tank gooien in de hoop dat het daar beter van word, maar wat ik raar vind is dat er vorig jaar niks aan de hand was en nu opeens 5x de maximale hoeveelheid roet uit de uitlaat komt.
was net bij de garage en inderdaad, vanuit nullast naar vollast blaast dat ding de hele werkplaats vol..
Gebruikersavatar
door MrKikker
#2678860
MK2-VRT schreef:Heel simpel, trek je stekker van de lmm los maar laat hem wel nog 'erop' zitten..

Wedden dat je roetmeting nu wel goed is.. :D
Noodloop...totaal niet aan gedacht, thanks!
Gebruikersavatar
door MrKikker
#2679037
Gister in noodloop gegooid en voor de zekerheid gister ~2.5l benzine in de tank gegooid
net naar de keurder gebracht. Fingers crossed!
Gebruikersavatar
door MrKikker
#2679192
Waarde 5 :x
Moest voor de keuring wel de pakkingen van de brandstofpomp vervangen en zie met in vagcom dat de timing nu toch te laat staat. Gok dat dit t probleem van overmatig roeten veroorzaakt.
Gebruikersavatar
door MrKikker
#2679214
Naja vagcom verteld me "timing too advanced" :mrgreen:

Afbeelding

hij loopt stationair ook een tikkeltje onrustig en bij gas los merk ik ook onrustig gedrag

edit: inmiddels de waarde naar "spot on!" gekregen
Gebruikersavatar
door MrKikker
#2682366
uiteindelijk pomptiming afgesteld, noodloop en 7 liter zonnebloemolie op 14 liter bp ultimate getankt en met k-waarde 0.6 door de keuring :tu:
RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

Software versie 3.5

Momenteel wordt voor de ID.4 1st software versie 3[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]