Verstuivers/Nozzles T4 AJT
Geplaatst: 25 feb 2015 16:41
Hallo,
Wie kan mij hier even duidelijk uitleggen wat ik nu precies hebben moet
Ik heb een Transporter T4 2.5 TDI met AJT motor, nu blijken hier Stanadyne verstuivers in te zitten, en laten die nou net anders zijn dan de gewone Bosch verstuivers die er in de ACV, AXG en AHY zitten (Die zijn nog groter, weet ik) 1traps ipv de 2traps van bosch enz..
Nu wil ik in de zomer naar Johan om de bus te laten chippen, 150pk met originele turbo is het doel. Dit omdat daar boven er een andere turbo, bak en koppeling achter moeten.
Ik het volgende al gedaan:
-FMIC
-K&N inlegfilter
-Luchtfilterbaktoeter er uit
-Kat verwijderd
-EGR afgedopt
-Inlaatspruitstuk er af gehad en compleet schoon gemaakt
-Motor geflushed, is weer lekker fris. KM-stand is 198.000
De vraag:
-Passen de pp764 nozzles in de Stanadyne verstuivers?
-Of moet ik ACV verstuivers van bosch hebben en het dieselleidingwerk hier op aan passen? (Omdat de naaldpositiesensor bij een AJT en ACV op een andere verstuiver zitten)
IK heb al veel gezocht, vooral ook in Engeland bij de jongens op het T4 T5 forum, echter heb ik geen zin om verstuivers naar de UK te sturen enz. Er moet toch een (simpele) manier zijn om goeie nozzles te plaatsen die de 150pk makkelijk aan kunnen?
Wie kan mij van nuttige informatie voorzien, of mij vertellen wat de kortste en beste manier is?
VVT heb ik al gemaild, hier heb ik tot nog toe geen reactie van gehad helaas..
Alvast bedankt jongens!
Groeten Jan
Wie kan mij hier even duidelijk uitleggen wat ik nu precies hebben moet
Ik heb een Transporter T4 2.5 TDI met AJT motor, nu blijken hier Stanadyne verstuivers in te zitten, en laten die nou net anders zijn dan de gewone Bosch verstuivers die er in de ACV, AXG en AHY zitten (Die zijn nog groter, weet ik) 1traps ipv de 2traps van bosch enz..
Nu wil ik in de zomer naar Johan om de bus te laten chippen, 150pk met originele turbo is het doel. Dit omdat daar boven er een andere turbo, bak en koppeling achter moeten.
Ik het volgende al gedaan:
-FMIC
-K&N inlegfilter
-Luchtfilterbaktoeter er uit
-Kat verwijderd
-EGR afgedopt
-Inlaatspruitstuk er af gehad en compleet schoon gemaakt
-Motor geflushed, is weer lekker fris. KM-stand is 198.000
De vraag:
-Passen de pp764 nozzles in de Stanadyne verstuivers?
-Of moet ik ACV verstuivers van bosch hebben en het dieselleidingwerk hier op aan passen? (Omdat de naaldpositiesensor bij een AJT en ACV op een andere verstuiver zitten)
IK heb al veel gezocht, vooral ook in Engeland bij de jongens op het T4 T5 forum, echter heb ik geen zin om verstuivers naar de UK te sturen enz. Er moet toch een (simpele) manier zijn om goeie nozzles te plaatsen die de 150pk makkelijk aan kunnen?
Wie kan mij van nuttige informatie voorzien, of mij vertellen wat de kortste en beste manier is?
VVT heb ik al gemaild, hier heb ik tot nog toe geen reactie van gehad helaas..
Alvast bedankt jongens!
Groeten Jan