VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Taigo, T-Cross, T-Roc, Tiguan & Touareg.
#2835294
antontouw schreef: 04 sep 2017 13:37 Ik heb een Tiguan van januari 2017 ( met panoramadak)
In de klep heb ik een rubbermat en die is droog . Rechts en links
Daarvan in de verdipte ruimte is de beklding
nat en ook staat er water in de ruimte
Van het reservewiel . Geen sporen van lekkage
op het dak of plafond . Ga morgen op vakantie
Dus geen tijd om naar dealer te gaan .
Suggesties ?
Hoe is de lekkage opgelost? Ik werd ook verrast met lekkage in mij Tiguan van 2017 model 2018 met panoramadak, links voor bij handel om motorkap te openen druppelt het En links achter in de kofferbak komen de druppels door het horizontale rooster welke vlak bij de knop van de trekhaak zit. Mijn reservewiel lag in het water.... Wat is de oorzaak en de oplossing? Bedankt.
#2839184
Hi!

Ik had ook dit probleem bij mijn Tiguan.
De afvoerleiding van het panorama is af fabriek gevulkaniseerd in het rubberen afvoertje wat door de carrosserie naar buiten loopt. Op alle punten, in de achterbak en in de wielkasten aan de voorkant waren die verbindingen los waardoor water niet meer door het rubberen afvoertje naar buiten liep maar zo de auto in.

Ik heb dat opgelost door bij de bouwmarkt een stukje aquarium leiding te halen met binnen maar 12mm. Die heb in in 4cm stukjes verdeelt en met een beetje zacht plastic lijn 1 cm over de originele leiding geschoven. De onderkant van dat stukje weer in de rubberen afvoer verlijmd en klaar was ik. Ik heb dus eigenlijk de leidingen verlengt.

De rubberen afvoertjes zaten bij mij vol met modder. Ik kan me voorstellen dat dat komt omdat er vanaf boven geen water meer doorkwam en dus niet wegliep. Het is slim om, wanneer de leidingen weer (eventueel verlengd) weer in elkaar zitten ze iedere wasbeurt vanaf het dak even goed te laten doorspoelen.

Het was een priegel klusje wel, maar wel een met veel voldoening. Vooral voor is het een beetje lastig bij te komen wanneer het dashboard er nog in zit.
Stuur en stoelverwarming

In mijn GTE gaat bij dit weer elke keer bij een ni[…]

P1031 p2270 code 02 sensor

Hallo laaste dagen krijgen we meerdere codes op on[…]

Lane assist pas bij 80km/h?

Lijkt me lastig, lane assist wil je, kost wat kost[…]

Lijkt me niet normaal. Mijn auto heeft het gelukki[…]

navigatie MIB2

Inderdaad, er nu op eens een nieuwe update (nov '[…]

Hallo allemaal, Ik ben nieuw hier en nog aan het […]

Denk dat het linkje net wat anders beschrijft. Bij[…]

Nieuwe firmware 1969 Golf 8

Deze kan geupdate worden naar 1969 geen enkel pr[…]