- 19 feb 2016 23:31
#2735000
Er zit een umts module ingebakken in een module. Als je op het golfmk7.com forum kijkt is er een gast die dat hele ding uit zn dashboard heeft gehaald
The #1 Online Volkswagen Community
JurgenGTE schreef:Lvrhijn schreef:@JurgenIk vraag me dus af of die communicatie naar de auto wel via 3G/4G verloopt..... er zit std geen simkaart in. dus hou zou dat dan gaan. Fm Frequentie ofzo?
Het is toch gewoon duidelijk dat de auto altijd verbonden is met de server?
Je geeft zelf aan dat als je om zeg maar 14:00 uur je kachel of airco aan wilt zetten dat dat dan wel werkt.
Op een koude morgen, net voordat iedereen naar het werk gaat werkt het niet, dus duidelijk een capaciteit probleem. De server staat gewoon in een data center, die hebben allemaal dikke vette back-bones. Dus data capaciteit zat, en ook schaalbaar.
We wonen ook niet allemaal bij elkaar, dus de data wordt ook verspreid over diverse 3G/4G masten, dys het probleem ligt duidelijk bij VW en hun servers.
Ik blijf toch van mening dat wij het systeem niet goed genoeg kennen om daar over te oordelen, gelukkig denk jij daar heel anders over. En weet je eigenlijk precies wat er aan de hand is.
Lvrhijn schreef:Oke, het stukje steeds tegen mezelf in praten gaat over een post waarbij ik zeg dat de server te druk is..JurgenGTE schreef:Lvrhijn schreef:@JurgenIk vraag me dus af of die communicatie naar de auto wel via 3G/4G verloopt..... er zit std geen simkaart in. dus hou zou dat dan gaan. Fm Frequentie ofzo?
Het is toch gewoon duidelijk dat de auto altijd verbonden is met de server?
Je geeft zelf aan dat als je om zeg maar 14:00 uur je kachel of airco aan wilt zetten dat dat dan wel werkt.
Op een koude morgen, net voordat iedereen naar het werk gaat werkt het niet, dus duidelijk een capaciteit probleem. De server staat gewoon in een data center, die hebben allemaal dikke vette back-bones. Dus data capaciteit zat, en ook schaalbaar.
We wonen ook niet allemaal bij elkaar, dus de data wordt ook verspreid over diverse 3G/4G masten, dys het probleem ligt duidelijk bij VW en hun servers.
Ik blijf toch van mening dat wij het systeem niet goed genoeg kennen om daar over te oordelen, gelukkig denk jij daar heel anders over. En weet je eigenlijk precies wat er aan de hand is.
Wat praat je toch steeds tegen jezelf in, paar postjes geleden geef je zelf nog aan dat het de server is, omdat de server het volgens jou te druk heeft.
Eigenlijk zeg ik gewoon hetzelfde, alleen dat een server upgraden een fluitje van een cent is.. Maar dan mag ik daar dus niet over oordelen.
Wees eens gewoon vriendelijk, en niet in ieder postje zo sarcastisch.
In een andere post over hetzelfde zeg je tegen een lid dat hij anders maar een Volvo moet kopen omdat hij aangeeft dat de app van Volvo wel goed werkt..
vermaasd schreef:Hallo GTE rijders ik vroeg me af of er onder jullie meer het probleem ervaren dat de accu niet verder dan max 41 km oplaadt. Ik kreeg van een andere GTE rijder te horen dat als je voor het uitschakelen van de auto eerst de airco functie uitschakelt de accu wel verder oplaadt tot 50KM maar dit is me nog niet een keer gelukt. Zijn er die de auto wel al tot 50KM opgeladen hebben gekregen? Ik haal momenteel net geen 32 km netto wat voor mij woon werk verkeer is dus met een extra bruto 9 km zou ik het waarschijnlijk net volledig elektrisch halen zodat ik alleen op de zaak hoeft te laden.Als je wil dat je verwarming en airco niks van je accu afhalen, druk dan op het knopje OFF bij je climatecontrol.
JurgenGTE schreef:Bedankt #JurgenGTE de verwarmingstrucjes heb ik al geprobeerd en deze leveren niet zo heel veel op, wat ik vooral graag zou zien is dat de accu maximaal oplaadt i.p.v. voor max 41 Km zoals tot nu toe het geval is. Heb jij daar zelf betere ervaring mee? Overigens thuis laden aan openbare laadpaal is mogelijk.vermaasd schreef:Hallo GTE rijders ik vroeg me af of er onder jullie meer het probleem ervaren dat de accu niet verder dan max 41 km oplaadt. Ik kreeg van een andere GTE rijder te horen dat als je voor het uitschakelen van de auto eerst de airco functie uitschakelt de accu wel verder oplaadt tot 50KM maar dit is me nog niet een keer gelukt. Zijn er die de auto wel al tot 50KM opgeladen hebben gekregen? Ik haal momenteel net geen 32 km netto wat voor mij woon werk verkeer is dus met een extra bruto 9 km zou ik het waarschijnlijk net volledig elektrisch halen zodat ik alleen op de zaak hoeft te laden.Als je wil dat je verwarming en airco niks van je accu afhalen, druk dan op het knopje OFF bij je climatecontrol.
Vooral de verwarming neemt heel veel km's van je accu weg.(niet alleen de airco dus)
als je de auto voorverwarmd gaat de accu langer mee, het accu pakket word dan opgewarmd naar 15 graden mits die aan de lader zit.
Als hij niet aan de stekker zit verwarmd hij alleen het interieur voor en niet je accu pakketje.
Ik vraag me alleen af die 9km hou je er misschien 4,5 van over.. haal je het dan wel?
Word wel kou kleumen! Iets wat ik er zeker niet voor over zou hebben, zeker niet als je hem least.
Thuis laden geen optie?
vermaasd schreef: Bedankt #JurgenGTE de verwarmingstrucjes heb ik al geprobeerd en deze leveren niet zo heel veel op, wat ik vooral graag zou zien is dat de accu maximaal oplaadt i.p.v. voor max 41 Km zoals tot nu toe het geval is. Heb jij daar zelf betere ervaring mee? Overigens thuis laden aan openbare laadpaal is mogelijk.Die theoretische actieradius van 50km heb je wel direct na het opladen hoor!
vermaasd schreef:Heb je niet per ongeluk maximaal laden tot 90% staan? Lagere temperaturen en rechtervoet hebben ook invloed op de aangegeven km.JurgenGTE schreef:Bedankt #JurgenGTE de verwarmingstrucjes heb ik al geprobeerd en deze leveren niet zo heel veel op, wat ik vooral graag zou zien is dat de accu maximaal oplaadt i.p.v. voor max 41 Km zoals tot nu toe het geval is. Heb jij daar zelf betere ervaring mee? Overigens thuis laden aan openbare laadpaal is mogelijk.vermaasd schreef:Hallo GTE rijders ik vroeg me af of er onder jullie meer het probleem ervaren dat de accu niet verder dan max 41 km oplaadt. Ik kreeg van een andere GTE rijder te horen dat als je voor het uitschakelen van de auto eerst de airco functie uitschakelt de accu wel verder oplaadt tot 50KM maar dit is me nog niet een keer gelukt. Zijn er die de auto wel al tot 50KM opgeladen hebben gekregen? Ik haal momenteel net geen 32 km netto wat voor mij woon werk verkeer is dus met een extra bruto 9 km zou ik het waarschijnlijk net volledig elektrisch halen zodat ik alleen op de zaak hoeft te laden.Als je wil dat je verwarming en airco niks van je accu afhalen, druk dan op het knopje OFF bij je climatecontrol.
Vooral de verwarming neemt heel veel km's van je accu weg.(niet alleen de airco dus)
als je de auto voorverwarmd gaat de accu langer mee, het accu pakket word dan opgewarmd naar 15 graden mits die aan de lader zit.
Als hij niet aan de stekker zit verwarmd hij alleen het interieur voor en niet je accu pakketje.
Ik vraag me alleen af die 9km hou je er misschien 4,5 van over.. haal je het dan wel?
Word wel kou kleumen! Iets wat ik er zeker niet voor over zou hebben, zeker niet als je hem least.
Thuis laden geen optie?
vermaasd schreef:#jobbes het lek is boven, oplaad status was wederom 41 km en nu Climate control/airco op OFF en de stand wijzigt direct in 50KM, kennelijk reserveert het systeem standaard 9km voor deze taken. Op zich niet zo'n ramp maar wil graag weten dat alles naar behoren werkt. En nu gas eropDat zei ik een paar post geleden al
Hoi, Ik heb sinds een maand of 6 een Arteon TSI 2.[…]
Geen ervaren sleutelaar die een soortgelijk proble[…]
Geprobeerd, maar nog geen reactie. Was benieuwd […]
zoals werd voorgedaan in het filmpje waar je zelf […]