Lvrhijn schreef:JurgenGTE schreef:Lvrhijn schreef:Ik heb dit probleem enkele weken geleden aangemeld bij Volkswagen. De reactie was dat zij bekend zijn met een probleem van de e-Remote App. Dat is nu al 4 weken geleden en nog steeds werkt het niet. Ik baal als een stekker. Zeker met dit koude weer.
Het zou VW sieren als zij hun klanten informeren en de klachten eens serieus nemen.
Het is niet een kwestie van hier is de oplossing, het ligt niet aan die app!
die app verbind niet rechtstreeks met jou auto maar met een server die jou auto een signaal gaat geven dat je kachel aan moet. die server is gewoon te druk als iedereen ziet dat zn ruiten bevroren zijn en de kachel aan wil.
stel je timer in van te voor wanneer je weg wil werkt altijd, ook heb ik het idee dat een hoop mensen totaaaal niet begrijpen hoe ze die app of kachel instellingen nou eigenlijk moeten gebruiken... wel of niet aan de paal, welke instelling je moet gebruiken als je je kachel aan wil zonder aan de lader te staan.
Probeer vanmiddag om 14:00 je kachel eens aan te zetten als die aan de lader staat ik weet zeker dat je geen problemen heb, dan gebruikt namelijk bijna niemand de app en server van VW
Mn collega met zn audi E-tron heb op koude ochtenden precies hetzelfde die server is gewoon zo druk dan.
Tuurlijk is het wel een kwestie van hier is de oplossing, het enige wat ze moeten doen is het uitbreiden van de server capaciteit, en dat is nou echt helemaal niet zo spannend.
Het is al weken zo, dus blijkbaar vinden ze het helemaal niet zo belangrijk.
Bel ze anders even dat ze dat moeten doen! kom op zeg zo werkt het helemaal niet.
ik neem aan dat jij ook enig verstand heb van die techniek als je dit roept?[/quote]
Anders roep ik het niet, en waarom zal ik ze moeten bellen dan ?
En waarom werkt het zo niet, wat werkt niet zo ?
Zoals jij blijkbaar niet weet is zo'n server gewoon schaalbaar.
Denk je dat ze bij VW nog niet door hebben dat het een capaciteit probleem is ?
Het is denk ik alleen niet zo heel belangrijk voor ze, anders hadden ze er allang wat aan gedaan.
Mijn dagelijkse werk is niets anders dan met servers en apps werken, en ik beheer iets grotere servers dan die server waar de app van VW op draait, dus ik weet wel degelijk waar ik over praat.[/quote]
Jij roept toch dat het zo op te lossen is door die servertjes even wat meer capaciteit te geven.
Je kent de hele omgeving daar niet en ik ook niet dus het blijft een beetje gokken hoe het zit.
bijvoorbeeld, hoe vind de communicatie plaatst tussen de GTE en de VW servers?
Je kan je server best meer capaciteit geven, maar als je communicatie daar achter niet werkt heb je er geen hol aan.
Als VW slim was geweest hadden ze bij aanschaf gezorgd dat je een optie kon nemen met simkaart,(die is er nu ook maar alleen voor je navi en wifi en nieuws) en daardoor ook je kachel, airco en laad status kan bedienen servers die naar een telefoon mast moeten communiceren en via 4G naar de auto werken naar mijn weten vele malen sneller.
jij en je apps communiceren via wifi-4G-1gig-10gig-40gig allemaal over iets stabielere en vooral snellere verbindingen dan het stukje data wat naar jou GTE en terug gestuurd moet worden.
Dus ja die apps en jou iets "grotere" servers, dat werkt altijd!