Pagina 1 van 1

1.8 rp roet rook en hoog verbruik

Geplaatst: 15 aug 2014 15:22
door Formatix
Kheb een golf 2 met rp monopoint

Deze start koud met rook en roet zwarte rook
Oli verbruik is 0
Luchtfliter is nieuw
Nieuwe bougies zzijn al zwart
Lamba is goed
Vacuum is goed ( op inlaat spruitstuk zit nog een vacuum voor airco die niet werkt kan ik die afdoopen?

Iemand een idee? Bougie kables zijn ook goed en rotor ook benzije filter ook nieuw

Re: 1.8 rp roet rook en hoog verbruik

Geplaatst: 15 aug 2014 15:50
door MK2-VRT
Zoekfunctie ook eens gebruiken..

Kan de kvs temp sensor zijn bv, maar denk eerder aan een probleem aan de monopoint zelf..Misschien de stuurdraad van de injector doorgeschuurt en hangt tegen de massa, dan blijft hij vol inspuiten.

Re: 1.8 rp roet rook en hoog verbruik

Geplaatst: 15 aug 2014 16:04
door Antera
Start wel zonder problemen. Lijk een ECU probleem. Zijn de massa's allemaal intact? Indien die niet goed zijn kan dit rara storingen veroorzaken. Maatje had toen ook zijn cilinders vol staan wegens een defecte ecu wegens ontbrekende massa van blok naar bobine. Daardoor ging de massa zich langs een andere weg verplaatsen en gaf deze problemen



Afbeelding

Re: 1.8 rp roet rook en hoog verbruik

Geplaatst: 16 aug 2014 12:22
door Formatix
oke dan weet ik waar ik kan gaan zoeken , als ik de lambdasonde los haal dan loopt hij stationair ook better , het raare is zo dra die warm is loopt hij wel goed ook niet xtreem zuinig of zo maar goed

ik heb het idee dat die verzuipt maar niet continu aant sproeien is de bougies zijn niet zijk nat aleen flink zwart van onvolledige verbranding