VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door SteefT
#2562299
In Oktober heb ik APK. Alleen ligt me auto laag zo'n 4cm+/- van de grond. Nu lees ik veel dat dit APK afkeur is omdat als de schroefset ingedraaid is en dan komt de veer los te zitten of zoiets je kan hem dan draaien. Je moet hem dan omhoog schroeven dan is het goed.

Is dit zo of? Want golf heeft als goed is geen grond speling voor apk nodig?

En ik heb 1cm spacers tussen zitten, keuren ze hem hier ook op af omdat de spoorbreedte dan niet meer klopt?

Of weet iemand in de regio Gelderland-Zuid ('s-Hertogenbosch) waar een keurmeester zit die dit wel goed keurt?
Gebruikersavatar
door SlammedVR6
#2562313
Voor apk even je schroefset zo ver omhoog draaien dat de veer niet meer los komt te zitten.
En spacers mag officieel niet, ik haal ze voor de zekerheid er met apk even tussenuit.

Ik ging zelf steeds naar van zutphen in rosmalen maar die vent maakt meer kapot dan wa anders...
Volgende apk ga ik naar han van lith op indistrie in den bosch. Vriend van mij werkt hier en die doet mij auto dan mooi (vw liefhebber)
Gebruikersavatar
door mvbeekveld
#2562545
:LOL: :LOL: :LOL: neu!!

Als je de auto laag zet wil het nog wel eens voorkomen dat wanneer de auto opgkrikt word of op een 2 kolommer hangt dat de veren dan 'los' hangen.

Zodra de auto weer op zn wielen gezet word dan zakken de schokbrekers weer in en komen de veren weer strak te staan

zoiets

Afbeelding
Gebruikersavatar
door Piepkee
#2562633
Hoe zit dat trouwens met als je hulpveer voor hebt weg gehaald? Ook APK afkeur?
Gebruikersavatar
door kevert
#2562637
Dan kun je zoiezo de hele veer op en neer bewegen als ie omhoog staat op de brug, die hulpveer is juist de veer die het hele spul op spanning moet houden.
Grote kans dat ze hier wel mee op de proppen komen of je moet net mazzel hebben met de keurmeester.
Maar als de auto op zijn wielen staat druk het gewicht van de auto er tegen en dan heb je geen beweging erin.
De hoogte van de auto kijken ze niet naar , het is wel makkelijk voor die mensen als ze hem gewoon de remmenbank en brug op kunnen rijden zonder schade te maken aan hun apparatuur en gepiel met rijden op houten balken.
Spacers ... tjaa dat is in principe niet toegestaan voor de apk maar dat ligt aan de keurmeester of ie dat wel of niet afkeur vind.
Gebruikersavatar
door bobbob
#2562747
Auto moet beetje de brug opkomen, en de veren moeten idd niet loshangen. Verder no problemo als de wielen niet uitsteken.
Piepkee schreef:Hoe zit dat trouwens met als je hulpveer voor hebt weg gehaald? Ook APK afkeur?
Heb vernomen dat het geen probleem is, als je veren maar niet loshangen bij de APK (oftewel halve meter omhoog schroeven)
Gebruikersavatar
door Antera
#2563647
Hulpveer weg halen is geen AP afkeur enigste wat moet kloppen van het onderstel is dat de veer klem moet liggen in uitgeveerde toestand. Dit omdat de veer dan scheef zou kunnen schieten met rijden en dan kan gevaar opleveren vandaar

Spacers laten zitten dut zou geen probleem mogen geven aangezien de wielen niet van de auto verwijderd worden en de wielen niet uitsteken


Afbeelding
Gebruikersavatar
door kevert
#2563672
Antera schreef:Hulpveer weg halen is geen AP afkeur enigste wat moet kloppen van het onderstel is dat de veer klem moet liggen in uitgeveerde toestand. Dit omdat de veer dan scheef zou kunnen schieten met rijden en dan kan gevaar opleveren vandaar

Spacers laten zitten dut zou geen probleem mogen geven aangezien de wielen niet van de auto verwijderd worden en de wielen niet uitsteken


Afbeelding

Dat kan dus niet zonder de hulpveer dat het op spanning blijft staan en dus gewoon apk afkeur dan op dat moment maar dat is verschillend per keurmeester wat er mee wordt gedaan.
Net zoals spacers zijn die 100% afkeur volgens de regels alleen zien een heleboel mensen het probleem niet en keuren ze dit niet af , als ze al een steekproef zouden krijgen kunnen ze dit gewoon in 5 minuten even verwijderen.
Dat zal ook zeker wel meewegen of ze er niet moeilijk over doen.
door bighead
#2563771
Bij ons op het werk hebben we een poosje terug een steekproefcontroleur gebeld over loshangende veren met schroefset. Opgekrikt mag de veer gewoon loshangen, zolang deze in de veren maar gewoon op spanning staat was ons toen verteld.
Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]