VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Tuning en Styling van luchtgekoelde auto's
  • Gebruikersavatar
door jo_vr6
#2555647
Vraagje...

Kan je gewoon de spatborden van een oud type kever ( liggende koplampen)

Ook op een nieuwer model zetten?? Van 84?
En tot in hoever past alles??? En wat past wel en wat past niet???

Kunnen mensen mij info geven hierover?? Groetjes en bedankt!
#2564956
jo_vr6 schreef:Vraagje...

Kan je gewoon de spatborden van een oud type kever ( liggende koplampen)

Ook op een nieuwer model zetten?? Van 84?
En tot in hoever past alles??? En wat past wel en wat past niet???

Kunnen mensen mij info geven hierover?? Groetjes en bedankt!
Korte antwoord; ja zolang het geen 1302 of 1303 is.

Alleen zonder lange kleppen ziet het er niet uit. Zul je ook aanpassingen voor moeten doen om dit passend te maken (nieuw achterschort lassen bijvoorbeeld) . Bumpersteunen wordt lastig heb ik begrepen.
Oud stuurtje gaat waarschijnlijk ook niet passen (andere naafgrootte -> oud stuurkolom fixen). etc etc etc

De vraag is of de investering om er een pre 67-er look van te maken waard is. Of dat je beter op zoek kan gaan naar een pre 67-er. Het blijft immers een Mex en je zal het altijd kunnen zien.

My 2 cents
Gebruikersavatar
door kevert
#2564989
De oude types wielkasten en kleppen zijn al best prijzig en je moet voor de voor en achterklep al gaan lassen omdat de kleppen anders niet in het slot vallen omdat dit op een andere plek dus zit.
Als je al de ombouw van plan bent zou ik wel de wielkasten en voor en achterklep doen anders ziet het er vreemd uit als je de normale kleppen houd volgens mij.
Bumpersteun gaten komen volgens mij ook hoger of lager uit met de andere spatborden.
Het is in ieder geval wel even passen en meten, maar de bevestigingspunten verder komen wel overeen dacht ik.
#2564996
kevert schreef: Het is in ieder geval wel even passen en meten, maar de bevestigingspunten verder komen wel overeen dacht ik.
Klopt, behalve wanneer het een 1302 of 1303 is :tu:

Motorkap zul je sowieso moeten bijbuigen zodat hij ronder wordt (doen ze met spanbanden), anders past hij er niet tussen. Gevolg is dat de "afwateringsgoot" niet meer op 1 lijn ligt, dit blijf je dus al zien.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het ook vet, maar het is een flinke investering, behoorlijk wat werk en je blijft het zien (grootte van de ruiten, de dikte van de raamstijlen, de aansluiting van de kappen). Het eindresultaat is het net niet en grote kans dat je je daar aan gaat ergeren :D
Ik begin er niet aan met m'n 71 spaarkever.
Vreemd geluid bij wegrijden

2 dagen geleden weer geweest, ze hebben niets gevo[…]

Deksel voor opbergvak

Dank je wel voor de moeite!!

Et20 is de juiste waarde van de polo. Dat zou bet[…]

Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]