VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Audi
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2555474
Hierbij een how to voor het vervangen van de orginele bosch (xenon)projectors in de koplampen voor een ombouwset H1 xenon van retrofitlab

Zelf een AUDI TT waarbij deze zijn gebruikt .. maar ook bekend in de A4 en dergelijk (even op de koplampen lezen)


Uitgaande van deze setup is dat de koplampen al gedemonteerd zijn :

Stap 1 : Afdek kap losklikken en zul je de d2s lamp en bedrading zien.

Afbeelding

Stap 2 : Stekker slag draaien en lamp losklikken door de zwarte ring kwart slag te draaien en samen met de lamp eruit te pakken.

Afbeelding

Stap 3 : De 3 torx met centerpunt losdraaien zodat je de projector los hebt en de schade zult zien op de reflectorlaag.

Afbeelding

Afbeelding

Stap 4 : Bij de nieuwe projector (h1 ombouw met adapterplaat) zal deze niet direct gemonteerd kunnen worden en een kleine uitsparing gemaakt moeten worden!

Afbeelding

Maak het goed met een krant of doek GOED dicht dat er geen zooi naar de voorzijde kan want dat is MOEILIJK schoon te krijgen zonder het frontglas te verwijderen!

Afbeelding

Bij deze foto te zien waar de uitsparing moet zijn (pak een dremel met freesje om dit te doen als het mogelijk is , ikzelf moest er een boortje in gebruiken)

Afbeelding

Stap 5 : Projector erbij pakken en adapterplaat monteren met bijgeleverd bussen en schroefjes+moertjes .. ook de orginele afstand rubbertjes alvast erop leggen en torx erin dat je deze voorzichtig in de unit kan zetten!

Afbeelding

Stap 6 : Met adapterplaat in de unit gemonteerd op de orginele montage gaten.

Afbeelding

Stap 7 : Bijgeleverde adapterkabel van D2S naar H1 monteren en in de unit verwerken zodat het afdichtkapje terug vast geklikt kan worden.

Afbeelding

Stap 8 : Koplamp terug monteren in de auto en hoogte laten kijken als je hier aan bent geweest..

*****Let op dat er bij automatische hoogte-sensor eigenlijk ook vagcom benodigd is*****

Bij het kijken naar de lens zal deze veel meer helder zijn als de orginele bosch versie

Afbeelding


Op dat moment ben je van zon 30% procent verlichting naar een wel 300% met strakke lijn gegaan!

Bij vragen als ik ''iets'' ben vergeten kunnen deze gewoon gesteld worden..

________________________________________________________________________________


Wel om te laten zien dat de bosch projectors eigenlijk erg slecht zijn,is hierbij de focus in de lens zichtbaar wat de vertroebeling maakt!

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door coilt op 11 jun 2014 10:44, 3 keer totaal gewijzigd.
#2555622
Klopt dat kon ook nog , maar zoals ik een foto had gemaakt van de projector zelf waar je met een ingebrande reflectie laag zit zal je niks extra aan het lichtbeeld toevoegen vanuit de lamp..

Je focus zal wel weer correct zijn , maar je beeld is alsnog maar 30% :)

Afbeelding


Enige optie na hele gesprekken was deze ombouwset of tokkie wokkie projectors uit china bestellen
Deksel voor opbergvak

Dank je wel voor de moeite!!

Et20 is de juiste waarde van de polo. Dat zou bet[…]

Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]