VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Stel hier jezelf en je Seat aan de andere leden voor
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2499533
Na lang twijfelen, toch maar weer eens een topic aangemaakt.
Zoals sommigen weten, was mijn laatste VW alweer een tijdje geleden, na de MK2 GTD heb ik een Leon Cupra V6, Audi RS6 en Seat Leon 1P Cupra gehad.
De vrouw reed in die tijd een Polo 6N (oude van Spenkie hier op het forum), Audi TT 1.8 20vt Quattro, en nu een Golf MKV R32 DSG.

In het 'nieuwe' vwforum heeft 'Seat' een eigen 'Even voorstellen' gekregen, maar ik ga geen 2 topics bijhouden, dus updates mbt de R32 posten we ook gewoon hier ;)

Het Project
Na de zoveelste technische problemen met de RS6, heb ik deze in kunnen ruilen op een Leon Cupra uit 2007. Km stand lag rond de 140.000 toen.
Binnen een maand zat er een andere downpipe onder, en was de auto op maat getuned bij JD Engineering. Goed voor 338pk/464nm.

Tot en met de Wörthersee 2013 heb ik met de auto gereden, de auto was inmiddels voorzien van een setje speedlines en een schroefset, en altijd met plezier in de auto gereden. En ondanks dat het snelheidsgevoel niet veel verschilde met de RS6, bleef het toch kriebelen. Die 338PK's zijn gewoon niet genoeg.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op de Wörthersee genoeg ideeën opgedaan, diverse keren van plannen gewijzigd, en de knoop door gehakt, winter 2013/2014 gaat de Cupra de schuur in!
Helaas ging het allemaal iets sneller dan gepland, nadat een motor op de Duitse A30 zijn buddy seat verloor, en deze bij mij op de auto terecht kwam, zat ik met een grote schade, en de vraag; ga ik de auto nog eerst weer klaar maken voor dit seizoen, of beginnen we vast.

Afbeelding

De knoop doorgehakt, de Cupra kon de schuur in, zodra we een wat grotere daily hadden gevonden. De vrouw reed destijds nog in de TT en dat is gewoon te klein als enige daily.
Gelukkig was dit binnen 2 weken geregeld, TT verkocht aan een belg, en een blauwe MKV R32 DSG met schaalstoelen en aantoonbare km. stand van minder dan 90.000km weer gekocht.

Afbeelding

Tijd om te beginnen!

Afbeelding

Wat voor mij al vast stond, de auto moest een 4motion onderstel gaan krijgen. Het vermogen wat ik in gedachten heb, ga ik gewoonweg niet fijn op alleen de voorwielen krijgen. Dus een achteras van een MKV R32 erbij gekocht, compleet met cardan.

Afbeelding

Om dit pas te krijgen, moet de reservewielbak plaats maken voor het differentieel, de benzinetank moet vervangen worden voor die van een R32, en zal er dus gelast moeten worden.
Gezien ik 0,0 laservaring heb, heb ik dit uitbesteed, en inmiddels is de bodemplaat van de auto klaar voor de 4motion achteras! Foto's volgen nog.

De laatste foto die ik nog heb is deze, omdat mijn telefoon (incl fotos) overleden is, zal ik er wat opnieuw moeten gaan maken.
Afbeelding

Wat we van plan zijn qua motor en de rest van de auto, zal gaande weg gepost worden. Ik post geen dingen voordat het erop zit of klaar is. Vaak worden dingen snel bestempeld als 'groot spraak' op forums en ik doe gewoon lekker mn eigen ding.

Doelstelling is een rijdende auto te hebben op 1 mei, maar dat word erg erg erg krap. Als we het redden, gaat de Cupra mee op de aanhanger naar de Wörthersee, als we het niet redden probeer ik hem klaar te krijgen voor MIVW en gaan we lekker met de R32 naar Oostenrijk.
Laatst gewijzigd door Patrick op 08 okt 2016 21:25, 10 keer totaal gewijzigd.
#2499538
Das dus 1 van de vragen die ik vaak krijg, maar pas post als ie er daadwerkelijk is :P
Om diverse redenen, er zijn wat mensen die het nog niks aangaat (iets met competitie/concurrentie), en daarnaast is het plan op papier klaar, maar de motor er nog niet.
Aangezien ik al minstens 3x van plan gewijzigd ben, weet je het nooit met mij.... :lol:

Er zijn wat prijzen opgevraagd, en als alles volgens plan loopt ligt er binnen nu en 7 weken een motor in, en dan word het ook wel gepost :tu: Tot die tijd, houd ik t ff voor mezelf (en wat bekenden) omdat ik t soms zo in de kop krijg en weer wat anders verzin.
#2499861
RudyVW schreef:Goed bezig, je zit op industrie in Borne toch?
Jep klopt! :)
Michelibi schreef:Netjes! Volg jullie site @ facebook :tu:
Thnx! Extra likes op FB zijn nooit verkeerd :P

De planning was om morgen de 2.0 TFSI eruit te trekken, maar omdat ik al paar dagen met griep thuis zit, lijkt het me niet verstandig de hele dag in de hal bezig te gaan. Dus morgen maar een dagje achter de laptop, studie :lol:
Eens even kijken hoe we het instrumentencluster kunnen aanpassen aan 2 vlotters in de benzinetank ipv 1, en de bekabeling uitzoeken voor de Haldex achteras.

En even langs de dealer, iemand heeft afgelopen weekend geprobeerd het R32 logo uit de grill te halen, en alleen de 2 eraf gebroken... dus even nieuw logotje ophalen :)
#2499870
Nog wat filmpjes

Acceleratiefilmpje van de 2.0 TFSI:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=JyTAOAaXFpk[/youtube]

Tijdens de aanrijding met het Ducati zadel had ik een dashcam in de auto hangen:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=lXnj-LV72X4[/youtube]

Filmpje van toen de uitlaat net onder de R32 zat, en nog met origineel luchtfilter. Gefilmd met de GoPro.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=WKsafiKFsqg[/youtube]
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 38

Beste Martijvoi, Bedankt voor je tips en adviezen.[…]

Heb van de week de auto weggebracht voor een servi[…]

Ik heb vergeten aan te geven dat problemen weg war[…]

Car play /android/radio /navi

Hallo mensen,ik vraag mij af welke Car play /andro[…]

Hallo allen! Ik heb een leuke golf 3 voor mijn vr[…]

2.0 tdi loopt slecht

Beste mensen, Ik zit met het volgende probleem met[…]

P0251 code Seat sdi uit 2007-2008

Kan iemand me misschien helpen met het aansluitsch[…]

Jah dat had ik al geprobeerd om te wissen maar zon[…]