VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Tuning en Styling van T1-6, Multivan, LT & Crafter
  • Gebruikersavatar
#2488178
Hallo

Ik wil nieuwe multivan achterlichten inbouwen in mijn t5 2008 met deuren. Nou zoek ik me rot
Naar die achterlichten maar volgens mij zijn die er alleen voor t5 met klep. Nou is dat niet z,n probleem , je moet dan de achterlichten aanpassen door er een hoek af te slijpen/vijlen.
Maar ik heb ook begrepen dat de connecties van de achter lichten omgepint moeten worden.
Nou heb ik wel een schema kunnen vinden maar is dit een risico volle operatie of is dit vrij simpel ?
Ik hoorde ook van iemand dat er evt een verloop voor te krijgen is. Kan iemand hier mij wat wijzer maken hoe ik dit het beste kan aanpakken.

Gr martijn
#2488199
Hoi Martijn,

Het is inderdaad waar dat deze achterlichten enkel voor een klep-versie bedoelt zijn. Zoals je zegt moet je voor een deurtjes-versie een hoekje lichtjes weghalen. Pas hierbij goed op dat je niet te ver gaat met je schuurpapier / vijl o.i.d. Er zit maar weinig materiaal om te verwijderen, voor je het weet heb je een gat in je achterlicht.

Buitenom het hoekje moet je ook een stukje van je deur ombuigen, namelijk het stuk dat tegen het hoekje aan komt wanneer de deur dicht is/gaat. Dit kan je proberen door met een föhn en een stuk hout bijvoorbeeld. Dan maak je het eerst een beetje warm waarna je het stukje hout tussen je deur en de deurpost zet. Een beetje duwen tegen de deur en als het goed is buigt het netjes om.

Succes.
Deksel voor opbergvak

Dank je wel voor de moeite!!

Et20 is de juiste waarde van de polo. Dat zou bet[…]

Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]