VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door castroman1980
#2487049
Bijna 3 jaar ben ik in het bezit van een Golf 5 1.6 FSI. Nog steeds ben ik tevreden over de auto echter begin ik nu te twijfelen over het onderhoud. MOet ik deze nog bij de erkende dealer laten uitvoeren? Tot nu toe heeft hij alle controles/beurten daar gehad, maar dat is uiteraard wel een prijzige hobby. Wat adviseren jullie? Zijn er alternatieven? Wat doet onderhoud bij een bovag bedrijf met de waarde van de auto?

Ik hoor het graag!
Gebruikersavatar
door hawkeye
#2487056
Mocht je je niet meer willen wenden tot de dealer (toch jammer dat die nog steeds beweert even duur te zijn dan een universele garage), dan is een goed garagebedrijf in de buurt een mogelijkheid. Wellicht kun je aan de hand van diverse zoeksites, referenties boven water krijgen van een garage waarvan je denkt dat dat een juiste keus kan zijn, en rondvragen in je kennissenkring, of hier op dit Forum is ook een optie, laat dan wel weten waar je woonachtig bent.
Gebruikersavatar
door Bobo91
#2487063
Je kan ook naar iemand gaan in de beun. Die werkt bij een dealer.
Is eigenlijk het zelfde en schild tog kwa kosten.
Alleen heb je geen mobiliteit of dat soort dinge
Mischien makelijk om te vermelden waar je vandaan komt
Gebruikersavatar
door hawkeye
#2487069
Ik denk niet dat de beun voor hem een juiste stap is. Bij een garagebedrijf die is aangesloten bij de Bovag, heb je bij een conflict een organisatie die je helpt bij het oplossen van het probleem, bij een beun wordt dat een stuk lastiger, ook omdat die zwart werkt en je dus geen nota krijgt. Mijn inziens moet je het gewoon legaal houden en een treedje lager gaan dan de dealer, hoewel dat ook niet de garantie geeft op het oplossen van het probleem (zelf ondervonden).
Gebruikersavatar
door debeljuco_053
#2487952
castroman1980 schreef:Wat doet onderhoud bij een bovag bedrijf met de waarde van de auto?

Oh dat doet niks hoor!

Ik heb liever een nette en onafgetrapte auto die onderhouden werd bij een of andere cafetaria op de hoek, dan een auto met alle papieren, zegeltjes, stempels en handtekeningen van de dealer, die door jan en alleman nog net niet als ramkraak auto is gebruikt..

ja sorry het is weekend en ik ben kritisch :mrgreen:

success iig
Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]