VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Arteon, Passat, Passat CC & Phaeton.
door waltertje
Mijn eerste bericht op dit forum. Zal me dus om te beginnen even voorstellen. Ik ben Walter, woon in de achterhoek (buitengebied Aalten) en reed tot afgelopen zaterdag een Peugeot 407 SW. Helaas wilde de boom niet opzij en heeft hij mijn 407 flink beschadigd. (nu lijkt hij meer op een smart) Noodgedwongen ben ik dus weer op zoek naar een nieuwe auto. Naast een nieuwe 407 ben ik me ook bij volkswagen aan het orienteren. Ik vind de Passat Variant namelijk wel erg interessant. Mijn oog viel vanmiddag bij de dealer op een Comfort Line Business Combi. Proefritje gemaakt enzo. Allemaal geweldig. Catalogusprijs 37.631,42....uiteindelijke meeneemprijs 39.260,00. Ik heb geen inruil meer dus verwacht een leuke korting. De verkoper legde me binnen 30 seconden een offerte voor. Echter zonder korting 8O. Ik vroeg meteen of hij een nieuwe kon maken MET korting. De man vond mijn opmerking vreemd. Ze gaven namelijk geen kortingen. Toen ik aangaf dat ik dat belachelijk vond beloofde hij me om morgen even te bellen om te kijken wat hij kan doen. Maar veel kon hij niet doen zei hij (paar honderd euro ofzo). Ik heb hem dus min of meer bedankt voor de tijd en mezelf ingebeeld dat ik de Passat in z'n d*kke.....duwde. Op een business uitvoering zit volgens de verkoper bijna geen marge. Ze moeten het van wat accessoires hebben.

Toch heb ik natuurlijk wel interesse in een Passat, maar ik wil gewoon korting. Op een Renault Laguna Grand Tour van 40 mille heb ik binnen 30 minuten 5200 euro netto korting af kunnen dwingen. Op mijn 407 kreeg ik destijds 8% korting plus een aantal gratis accessoires.

Wat is jullie ervaring bij de koop van een nieuwe Passat? Hoeveel korting hebben jullie gekregen? Alle info is welkom 8) Is er uberhaupt wel te onderhandelen met volkswagendealers?
door EditionBlue
zijn tegenwoordig genoeg nette stations, ik zou verder kijken..

Toyota avensis
Ford mondeo
etc.

Ben op en top vw, maar zeg alleen: 'ik zou het niet doen..'

Je zou misschien wel es naar andere vw dealer kunnen gaan, je weet het niet. Maar zonder inruil en geen korting, gaat er bij mij niet in!
door Yoan
Dat zijn verkooppraatjes 'geen marges'. Ze geven het alleen niet in een keer weg natuurlijk. Gewoon volhouden en niet te enthousiast zijn over de auto want dan weten ze dat je hem sowieso wel wilt hebben.
Ik zou het ook eens bij een andere VW-dealer proberen, wie weet.
door waltertje
EditionBlue schreef:Je zou misschien wel es naar andere vw dealer kunnen gaan, je weet het niet. Maar zonder inruil en geen korting, gaat er bij mij niet in!
Ik ga zeker nog naar een andere dealer...
door J0riz0s
sowhey 5200 eu, dat is niet niets...
Ik zou gewoon een aantal dealer bellen en straight up zeggen dat je een nieuwe passat wilt kopen, dat je al een proefrit hebt gemaakt maar dat je een dealer zoekt die je korting wilt geven. Wedden dat dat lukt!
Dat heb ik ook met mijn beurten gedaan, heeft me al vele honderden euros gescheelt ;)

succ6!
door waltertje
J0riz0s schreef:sowhey 5200 eu, dat is niet niets...
Ik zou gewoon een aantal dealer bellen en straight up zeggen dat je een nieuwe passat wilt kopen, dat je al een proefrit hebt gemaakt maar dat je een dealer zoekt die je korting wilt geven. Wedden dat dat lukt!
Dat heb ik ook met mijn beurten gedaan, heeft me al vele honderden euros gescheelt ;)

succ6!
Dat is een goede tip! Bedankt...
door waltertje
EditionBlue schreef:Ben op en top vw, maar zeg alleen: 'ik zou het niet doen..'
Slechte ervaringen?
door LuckyK3
@waltertje,

Zou als ik jou was 1 in Duitsland, of Zwitserland zoeken. Zwitserland kun je ze erg vaak vinden alleen zijn de wagens daar een paar honderd kilo zwaarder dan in NL.

Gr,

LuckyK3
door bassix1981
Nu moet ik zeggen dat ik je gevoel begrijp maar op een volkswagen business uitvoering zit minder marge.
Dus wat korting moet wel mogelijk zijn.

Succes met het zoeken verder
door VAG79
Ik heb het in het verleden al vaker gedaan, en zo doe ik het volgende keer weer.

"Ik weet dat de dealer grote bedrijven en leasebedrijven tussen de 8% en de 10% geeft, dus ik verwacht hetzelfde"

Ligt wel een beetje aan de wagen en de uitvoering natuurlijk, maar tussen de 6% en 8% moet je altijd krijgen.

En als ze zeggen een paar honderd euro, op een wagen van 40.000 8O , te gek voor woorden!!!
door bassix1981
Beste Morren,

Op een business uitvoering 6-8 % is niet mogelijk behalve dealers die hun aantallen niet halen, die willen ze nog wel schrijven.

De vraag is of het verstandig is om daar een auto te kopen.

Suc6
door VAG79
bassix1981 schreef:Beste Morren,

Op een business uitvoering 6-8 % is niet mogelijk behalve dealers die hun aantallen niet halen, die willen ze nog wel schrijven.

De vraag is of het verstandig is om daar een auto te kopen.

Suc6

Waarom zou het niet verstanding zijn?
Ik koop m,n wagen bij de persoon/bedrijf die de meeste korting geeft.
Maar ff iets anders het ging niet precies om het aantal % maar als ze zeggen, 0,0 korting das gewoon onzin.
5% kan je ALTIJD krijgen, zoniet loop ik gelijk lachend weg.

Ik ken de dealer hier en weet met wie ze zaken doen, ik wil gewoon dezelfde korting anders ben ik weg.

Als je voor zoveel geld iets wilt kopen mag die garage blij zijn dat je het bij hun komt uitgeven :!:
door FredB6
Ik had hetzelfde, op een Business kreeg ik 1000 euro minder inruil en moest ik 1000 euro meer toebetalen; een verschil van 2000 euro dus op een niet-Business. Ik heb dus een niet-Business besteld...

Succes met de keuze
Voorstellen + update ID4 2024

Hoi Funky. Aan de auto zal het niet schorten. Ik r[…]

Dag mijnheerdeJonge, Ik heb ongeveer 2 weken geled[…]

Dankjewel ga ik proberen!

Update 12/11/2024 - Golf wederom naar Dealer […]

Golf 5 GTI

De onderhoudsmelding is inmiddels aangesprongen, d[…]

Mijn mk1 gti werkt mijn rechter achterlicht alleen[…]

Oke bedankt Gr Cas

OTA update 3.7

Nee, geen problemen.