VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2481414
Goedenavond!

Ik heb een Golf GTD uit 84 (zonder intercooler). Tijdens het rijden op de snelweg viel opeens het gas weg na zon half uurtje rijden. Ik drukte de koppeling in en het gas was meteen terug. Is later nog een paar keer gebeurd. De motor blijft wel gewoon draaien. Na het uitvallen dus gewoon de koppeling in en de motor is weer terug op toeren. :SCRATCH:

Enig googlewerk heeft mij nog niks opgeleverd...

Wie kan me helpen? :tu:
Laatst gewijzigd door Quynten op 02 feb 2014 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.
#2481975
Ranchdude schreef:Stopklep die niet helemaal meer doorlaat(pen deels afsluit),brandstoffilter verstopt? lijkt op een brandstof tekort.
Ja, ik vraag het me af. Als ik een half uur op de snelweg rij is er niks aan de hand. Het komt echt pas na 45/50 minuten opzetten... Dat vind ik het vreemde.

Mar goed, ik ga er van de week eens naar kijken, thanks :tu:
#2482021
Quynten schreef: Tijdens het rijden op de snelweg viel opeens het gas weg na zon half uurtje rijden. Wie kan me helpen? :tu:
:SCRATCH: Wat is het nu,je komt een wisselvallig over, wat had je zelf in gedachten in eerste instantie? en een onderbouwing graag over je twijfels ten aanzien van mijn kijk op de storing ?..........
#2488196
Ranchdude schreef:
Quynten schreef: Tijdens het rijden op de snelweg viel opeens het gas weg na zon half uurtje rijden. Wie kan me helpen? :tu:
:SCRATCH: Wat is het nu,je komt een wisselvallig over, wat had je zelf in gedachten in eerste instantie? en een onderbouwing graag over je twijfels ten aanzien van mijn kijk op de storing ?..........
Sorry, ik betwijfelde of het een brandstoftekort is. Ik vermoed ook de stopklep. Dat is deze toch?

http://imageshack.com/a/img834/7245/iom2.jpg

Heel gek, ik kan tot de 100 gas lopen geven wat ik wil (binnenwegen/ringewegen/80km wegen)en alles werkt 100% naar behoren. Maar zodra ik 15/20 minuten 120/130 rij valt ie soms opens weg. Even koppeling in en de kracht is er weer. Maar daarna hij blijft telkens na enkele seconden zijn kracht verliezen. De motor blijft wel draaien en valt niet uit, hij verliest alleen zijn snelheid en zakt in toeren. Ik vermoed dat het inderdaad een defect aan de stopklep is. Kan ik dit checken door een kabel direct op de plus aan te sluiten en maar gewoon een stukje snelweg pakken en aankijken of ie het dan wel volhoud? Zo ja, wellicht de stopklep vervangen?

Ik denk niet dat het een brandstofprobleem is want het gebeurt echt alleen op de snelweg, zodra ik op ringwegen rij of iets dergelijks is er niks aan de hand. Wie kan mij helpen?!

Sorry voor de verwarring Ranchdude, ik hoop dat het zo duidelijker is :tu:
#2488206
Uitlaat / kat ook niet verstopt ?

Het had al lang opgelost kunnen zijn ondertussen..

Extra kabel op stopklep zetten heeft geen zin, stopklep eruit halen en het binnenwerk weh halen, dan terug plaatsen en kijken wat hij doet, let wel op, dan krijg je hem niet meer uit met de sleutel, maar moet je hem in de versnelling stoppen.
#2488241
MK2-VRT schreef:Uitlaat / kat ook niet verstopt ?

Het had al lang opgelost kunnen zijn ondertussen..

Extra kabel op stopklep zetten heeft geen zin, stopklep eruit halen en het binnenwerk weh halen, dan terug plaatsen en kijken wat hij doet, let wel op, dan krijg je hem niet meer uit met de sleutel, maar moet je hem in de versnelling stoppen.
Ja stom, zou heel goed de uitlaat kunnen zijn. Mijn dieseltje pluimt lekker en als ik een vinger door de uitlaat heen haal zit ie vol moet roet. Wederom bedankt, gaan we weer aan de slag om te kijken of dit het daadwerkelijk is. :tu:

Word vervolgd.
Verhelpen vals olie druk probleem

Wie kan mij nog tips geven? Ik heb een T3 1.9 ben[…]

Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]