VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Seat
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Hengst
#2467506
hallo medeforummers,

ik wil graag een subwoofer in mijn seat ibiza zetten en graag de originele radio behouden.
ik vroeg me dus af of er een rca uitgang op de originele radio zit.

de rede waarom ik mijn originele radio wil behouden is dat ik stuurwielbediening heb. en als dat vervalt doordat ik een andere radio erin moet beunen voor die woofer dan gaat het plan gewoon niet door omdat ik dat zonde vind van dat de stuurwielbediening dan vervalt.

het gaat om zo'n radio. (Alana met mp3 functie)
deze ziet er precies hetzelfde uit maar dan staat er nog mp3 op het frontje
Afbeelding

Groetjes Ralf ;)
Gebruikersavatar
door desleyboer
#2467510
je kan ook een radio kopen met stuurbediening ondersteuning :tu:
door Hengst
#2467527
aha, dus als ik het goed begrijp, kan ik gewoon zo'n stuurwielbediening-interface kopen en dit aansluiten op mijn Pioneer die ik hier heb liggen: FH-X700BT?
Gebruikersavatar
door Gijsvwc3
#2467559
Klopt,
Er zijn zat radios die je met stuurwielbediening kunt gebruiken,
Maar het is ook geen probleem om de originele radio te behouden,
Als je even de stekkers bekijkt zijn er vast niet gebruikte draden van speakers,
Even de rca kopjes afknippen en ontmantelen eraan vast zetten en moet ook lukken heb ik vaker gezien.
door Hengst
#2467875
er zijn geen draden over voor de speakers want ik heb achter ook speakers. en zo'n stekkerblokje kan maximaal 4 speakers hebben. maar wil nog steeds weten of er een rca uitgang op zo'n radio zit. want ben opzich wel tevreden met wat er nu inzit.
door Hengst
#2468017
vertakken, blaas je de radio dan niet op? aangezien je dan een andere weerstand krijgt.
want een normale speaker heeft 4ohm weerstand, en dan vertak je hem met een versterker wat er dan gebeurt als je hem vol open zet, denk niet dat dat goed gaat, denk dat ik gewoon zo'n radio met stuurwielbediening-ondersteuning moet gaan zoeken met teminste een rca uitgang.

ik kan de oude radio nog altijd bewaren, beter een andere radio erin zetten en gewoon fatsoenlijk maken zonder dat er de kans is dat ik de radio opblaas.
Gebruikersavatar
door cabriogeengti
#2468018
Als je voor één van de beste merken wilt gaan, adviseer ik een Clarion radio!
Ik had eerst een JVC, maar die Clarion van mij is echt super, mooie klanken en een mooie bass ondanks dat ik een actieve Subwoofer heb.( Sub met ingebouwde versterker ).
Gebruikersavatar
door jm92
#2468025
Hengst schreef:er zijn geen draden over voor de speakers want ik heb achter ook speakers. en zo'n stekkerblokje kan maximaal 4 speakers hebben. maar wil nog steeds weten of er een rca uitgang op zo'n radio zit. want ben opzich wel tevreden met wat er nu inzit.
er zitten geen RCA uitgangen op de Alana Radio. (heb zelf een Ibiza gehad.)
geluid wat uit de Alana komt is opzich niet verkeerd maar nadat ik mijn Pioneer AVH-8400BT had gestoken werd het geluid voller en kon ook ff harder zonder vervormen.

ook had ik een interface ingebouwd om de stuurwiel bediening te kunnen behouden.
dus wil je knap geluid zonder teveel haken en ogen zou ik gewoon een andere radio steken.
wil je dan ook de stuurwiel bediening houden heb ik nog een Interface liggen van mijn oude auto.
PM me daar maar over als je er interesse in hebt
Gebruikersavatar
door jm92
#2468034
Gijsvwc3 schreef:Daar zou ik voor gaan..
Eventueel een Alpine radiootje erbij zou erg lekker geluid leveren;)
wil je echt het beste uit de radio halen kwa geluid is inderdaad een Alpine of een Clarion aan te raden.
Pioneer Kenwood en JVC volgen daar vlak achter daarna krijg je de andere Joekie Jakkie Radio's die op de markt verkrijgbaar zijn
Gebruikersavatar
door Gijsvwc3
#2468058
Zou zowiezo idd voor alphine of idd zoals met gezegd clarion..
Naar mijn gevoel een alphine.. Maar dat is misschien ook weer persoonlijke smaak..
Betaal liever van de eerste keer wat meer dan heb je er ook wat aan..
Er zijn al alphine radios van 90-120euro geloof ik, maar eerder zou ik naar de duurdere modellen gaan..
Dan heb je ook wel wss een verloopkabel nodig.maar ik geloof dat je dan ook in 1 weg je mf stuur behoud!
Alphine is zeker aan te raden,
Clarion ook, even uitvissen wat het meest bij jou past en ligt..
door Hengst
#2469418
oke, nu weet ik wel waar ik aan toe ben, maar nu heb ik nog een vraag.
als ik zo'n stuurwielbedieningsunit heb, kan ik dan gewoon alle radio's erin zetten zonder kuren en dat de stuurwielbediening het dan ook echt doet? of heb je daar ook weer een ander type radio in?

Hoi, Ik heb sinds een maand of 6 een Arteon TSI 2.[…]

Geen ervaren sleutelaar die een soortgelijk proble[…]

Nobby knobby gays boys in your town

Alluring gays in your town Pretty gays boys

Car play /android/radio /navi

Xtrons goede ervaring mee. Gebruik ook even de zoe[…]

Geprobeerd, maar nog geen reactie. Was benieuwd […]

zoals werd voorgedaan in het filmpje waar je zelf […]

Golf 5 aircoprobleem

Hallo iedereen, mijn zoon bezit een 2004 Golf 5 me[…]