VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
#2453649
Vandaag weer verder gegaan met de airbags inbouwen. Komen het volgende probleem tegen: zekering 16 van het controlelampje brandt steeds door. Hierdoor werkt het dus niet..

De kabelboom is doorgemeten en in orde, de stekkers zijn op de juiste manier aangesloten, maar er ontstaat ergens kortsluiting.

Heeft iemand een idee waar dit in kan zitten?!

Alvast bedankt!
#2453751
Dat is inderdaad erg onhandig van me!

Gaat om een Golf 3 1.6 AEE uit '96. Er is een module in geplaatst met een airbag voor passagier en bestuurder.

De groene stekker zit in X in de zekeringenkasr, rode stekkertje in het verdeelblokje op de zekeringenkast en de zwarte stekker in het zwarte verdeelblok iets verder onder het tellerhuis, zoals aangegeven in de handleiding van Golf info. Dit is ook gecheckt door twee monteurs.
#2453791
Zekering 16 is ook voor het lampje in het dashbordkastje, en indien je ABS hebt, ook voor de binnenverlichting..Makklijk is om de lampjes één voor één even eruit te halen en kijk of hij dan wel heel blijft, daar zal ook ergens de sluiting inzitten en niet in het lampje van de airbag..Kan natuurlijk wel, maar komt haast nooit voor.
Verhelpen vals olie druk probleem

Wie kan mij nog tips geven? Ik heb een T3 1.9 ben[…]

Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]