VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2443866
Goede avond mensen.

Ik heb is een vraagje. Ik heb een golf 3 vr6 ui 96. Nou was mijn dynamo kapot toen ik die ging vervangen heb ik gelijk nog wat dingen mee vervangen. Nou heb ik vandaag alles weer in elkaar gezet en starten direct en draaide goed na 30min te hebben gedraaid ging ik een rondje rijden op de terug heb ik even een stukje wat gas geven maar toen ik terug was en de motor kap open deed om even te kijken of ik niks raars zag zag ik dat me uitlaat spruitstuk rood gloeiend begon te worden. Het is wel een RVS spaghetti spruitstuk is dat gewoon normaal?
Het kan zijn dat altijd is geweest als ik even een stukje flink gas heb geven maar ik zag het nu pas. Ik had al een beetje op internet gekeken en las dat het aan de injectoren zou kunnen liggen maar die mensen was het al na 5 min stationair draaien. Bij mij is het pas als ik echt gas geven dan is de olie ongeveer 108 graden.

Ik heb vervangen de dynamo
rubberen o-ringetjes van de injectoren
inlaatpakkingen
olie koeler slangen

grt roy
Bijlagen:
mijn ECU startonderbreker
mijn ECU startonderbreker
foto.JPG (128.88 KiB) 1615 keer bekeken
karakan ECU
karakan ECU
Naamloos.png (205.86 KiB) 1615 keer bekeken
karakan ECU
karakan ECU
bdbsjvdbbv.png (446.28 KiB) 1615 keer bekeken
mijn ECU
mijn ECU
foto-1.JPG (97.82 KiB) 1737 keer bekeken
Laatst gewijzigd door vw_golf91 op 19 sep 2013 19:15, 6 keer totaal gewijzigd.
#2443915
Dat krijg je ook als hij teveel brandstof krijgt of je rijd als hij op 5 poten loopt, dat laatste is bij jou niet het geval ? Controleer ook de ontsteking, kan zijn dat een bougie bijna niet meer vonkt of slecht is en dan loopt de benzine ook zo weg.

Is in elk geval niet goed, dus ben er voorzichtig mee..

Gr Stefan
#2443934
MK2-VRT schreef:Dat krijg je ook als hij teveel brandstof krijgt of je rijd als hij op 5 poten loopt, dat laatste is bij jou niet het geval ? Controleer ook de ontsteking, kan zijn dat een bougie bijna niet meer vonkt of slecht is en dan loopt de benzine ook zo weg.

Is in elk geval niet goed, dus ben er voorzichtig mee..

Gr Stefan
Nee hij draaidt gewoon gewoon op 6 cilinders. En rijd voor de rest ook gewoon goed! Ik heb een dis onsteking dat is tog allemaal electrich geregeld? De bougie zijn ongeveer 7000km oud dus zouden goed moeten zijn lijkt mij. Het is alleen als ik echt flink gas ga geven.

Grt roy
#2443939
DIS of niet, maakt niks uit..

Is hij soms ( waardeloos ) gechipt ?

Dat roodgloeiend worden krijg je van onverbrande benzine in de uitlaat, vandaar dat ik vroeg of de bougies goed vonken en hij niet op 5 cilinders liep.

Gr
#2443947
MK2-VRT schreef:DIS of niet, maakt niks uit..

Is hij soms ( waardeloos ) gechipt ?

Dat roodgloeiend worden krijg je van onverbrande benzine in de uitlaat, vandaar dat ik vroeg of de bougies goed vonken en hij niet op 5 cilinders liep.

Gr
Ik heb die auto een paar maanden geleden gekocht en toen zij de vorige eigenaar dat hij nie meer gechipt was die was er uitgehaald door de jongen waar van de vorge eigenaar hem had gekocht maar ik heb er nog wel een bon er bij gehad van jd engenering van het chippen. Mijn toerenbegrenzer zit nu bij 7000 ongeveer maar is niet het zelfde als bij een standart vr6 maar heel snel bij mij achter elkaar. En de bougies heeft de vorge eigenaar nog gedaan. Was nog vergete te zeggen er zit een 2.9 kop en inlaat op een afgedraait vliegwiel en miltek uitlaat systeem heb wel me cat nog.

Grt roy
#2443991
Roy,

Normaal zit de begrenser op +/- 6500 toeren, en niet al dik in het rood bij 7000..

Ik denk dat ze er een andere chip in hebben gezet, alleen geen originele, kan ook verklaren waarom hij 7000 toeren maakt, vaak schuiven ze de toerenbegrenser op bij het chippen.

Heb je geen andere ecu meer liggen om te testen ?

Gr Stefan
#2444002
MK2-VRT schreef:Roy,

Normaal zit de begrenser op +/- 6500 toeren, en niet al dik in het rood bij 7000..

Ik denk dat ze er een andere chip in hebben gezet, alleen geen originele, kan ook verklaren waarom hij 7000 toeren maakt, vaak schuiven ze de toerenbegrenser op bij het chippen.

Heb je geen andere ecu meer liggen om te testen ?

Gr Stefan
Okee jaa dan zal dat het kunnen wezen dat er een goedkope chip in zit nee die heb ik niet liggen ik kan de ecu tog ook open maken om te kijken of er een andere chip in zit?

Grt roy
#2444034
MK2-VRT schreef:Ja je kunt hem open maken, maar meestal zie je er niks aan, of er moet al een sticker opzitten, kijk maar eens op de chip, is een 27C512

Gr Stefan
Okee bedankt ga ik straks even naar kijken! Kan je ook iets aan je bougies zien als hij teveel benziene krijg?
#2444161
Okee hoe bedoel je nog aan verandert is? Ik heb nu de computer open liggen weet niet precies wat de chip is maar zit dat in dat bruine vierkantje? Hij zit niet gesoldeert tog?
#2444191
Ik heb fotos gemaakt die zal ik er vanavond even op zetten of mensen de chip bekent voor komen. Nou heb ik alleen een probleempje voor dat ik de computer af ging halen heb ik de accu los gehaald maar raakte perongeluk de min dus had even kortsluiting nu zit alles weer in elkaar maar hij start niet meer iemand een idee meschien?
Verhelpen vals olie druk probleem

Wie kan mij nog tips geven? Ik heb een T3 1.9 ben[…]

Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]