VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
door lhaperen
#2429418
De motor is eens opgehouden te werken. Tijdens hij rijden viel hij uit en daarna niets meer. Startmotor gaat netjes rond. Maar geen spanning op de brandstofpomp (heel even tijdens het inschakelen van het contact) en geen vonken. Met VAG-COM komt er alleen een fout 529 uit. Deze kun je ook wissen maar komt direct weer terug.

Alle zekeringen die ik heb kunnen vinden gecontrolleerd, alle relais ook. Deze lijken allemaal in orde.

Wie heeft de gouden tip?
#2429422
Fout staat er meestal standaard wel in, kan ook komen omdat hij niet meer vonkt, toerentalsensor / hallgever of bobine kan kapot zijn.

Doe de test met het kabeltje maar eens, dan ben je er zo achter, en wat is de test dan ? Gebruik de zoekfunctie..
#2429428
oeps zoeken, maar naar wat. Sorry gezocht op toerentalsensor, hallgever, hallsensor. en btw de bobine is net vervangen. Maar ik meet ook geen puls op de bobine.

tipje van de zoek sluier?
#2429445
oke toch gevonden, wel een vonk als je met het kabeltjes zelf een puls richting ontsteking stuurt. Scoop op hall sensor, helaas geen puls meer maar een constante stanning van 3,2 volt. Ook tijdens het starten. Morgen dus maar een nieuwe Hall sensor halen. Wel raar als die niet werkt dat ook de brandstofpomp het niet meer doen. Maar goed zal wel volkswagen logica zijn....
#2429523
Is wel logisch, sensor defect = geen signaal = geen vonk = geen inspuiting..

De ECU denkt dat de motor niet draait en spuit dan ook niks in.

Dus als hij zo niet vonkt en met het kabeltje wel, dan is de bobine nog in orde en is de hall-gever / bdp sensor het probleem, als je nu start zal de toerenteller ook niet meer uit de hoek komen..Ook een symptoom ervan.
RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

Software versie 3.5

Momenteel wordt voor de ID.4 1st software versie 3[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]