VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
#2423234
Goedendag,
Sinds een week wil mijn Golf 2 niet meer starten, eerst wou hij wel starten alleen omdat ik even geen gas bij gaf bij het koud stationair draaien viel de motor uit, daarna draait de startmotor wel gewoon rond alleen slaat de motor niet aan.

tot dusver gedaan:
Alle bougies gecontrolleerd, vonken allemaal goed (witte vonk) en mooi om de beurt.
Bougies worden na startpogingen nat dus er is ook benzine.
Alles nagelopen op loszittende kabeltjes en dergelijken maar niks geks opgevallen.


Sinds een week zat er een nieuwe carterpan onder, kan dit er iets mee te maken hebben?

Tijdens het checken van de luchtfilter (proberen te starten met remreiniger) kwam ik erachter dat uit de inlaat er lucht geblazen werd in plaats van aangezogen. alle remreiniger die ik er dus in probeerde te spuiten werd eruit geblazen. Als ik gas geef (de luchtkleppen open trek dus) wordt het blazen nog erger. Is dit normaal?

Ik hoop dat mensen mij kunnen helpen want ik ben ten einde raad en anders moet hij tot mijn grote spijt toch maar naar de sloop.

Mvg,
Joost Dankers
#2423238
Ze moeten mooi blauw vonken..

Den dat je een probleem met de ontsteking hebt omdat je ook last van back fires hebt..

Carterpan heeft er niks mee te maken in elk geval..Je zou ook nog eens de timing kunnen controleren..

Gr
#2423240
MK2-VRT schreef:Ze moeten mooi blauw vonken..

Den dat je een probleem met de ontsteking hebt omdat je ook last van back fires hebt..

Carterpan heeft er niks mee te maken in elk geval..Je zou ook nog eens de timing kunnen controleren..

Gr
Oke dus dan moet het in de ontstekking zitten? Was van plan morgen de onstekingsmodule te vervangen of is dit dan niet nodig?
Is die lucht uit de inlaat een backfire? dit hoort niet zo?
Hoe kan ik mijn vonk van wit in blauw veranderen?
hoe controlleer ik de timer?

Sorry voor alle vragen maar zoekfuncties en dergelijken hebben mij nog niks opgeleverd.
#2423261
ik was bezig met het proberen van het afstellen van de onsteking maar ik snap niks van alle merktekens. als ik naar de distributieriem kijk staat het merkteken van de nokkenastandwiel met de inbutsing bijna bij de pijl en dan staat het rotortje bij de inkeping. alleen staat dan de inkeping van het vliegwiel helemaal onderaan in plaats van richting de inkeping van het nokkenastandwiel. klopt dit of niet? heb ik nu het probleem gevonden?
#2423679
Toch nog een nieuw probleem helaas, bij het verwijderen van mijn poelie (die met de 4 inbus schroeven) kan ik twee inbus bouten echt maar dan ook echt niet los krijgen! twee inbussleutels verdraait op die inbus en de bout is het nu zelf ook aan het begeven. kruipolie werkt niet net zoals verhitten. zit eraan te denken om de bout uit te boren (zodat de kop afknapt) alleen omdat de bouten zo kort zijn blijft er dan wel genoeg ruimte om hem uiteindelijk met een waterpomptang of iets dergelijks de bout eruit te krijgen? Ben bang dat ik helemaal in de problemen kom als ik hem ga uitboren.. of is er een andere oplossing?
RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

Software versie 3.5

Momenteel wordt voor de ID.4 1st software versie 3[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]