- 07 jul 2013 14:03
#2418683
Waarschijnlijk door de warmte en de leeftijd is de stofplaat in de stroomverdeler van onze Golf 2 (1300 benzine, 1989) aan gort gedraaid. Om de haverklap, bij het warm worden viel hij stil. Na afkoelen ging het weer voor een km of 5-6. Maar dat ging van kwaad naar erger totdat hij nu compleet dood is. Reeds eerder had ik een nieuwe Hall-gever gestoken en nieuwe hoogspanningskabels maar het probleem deed zich opnieuw voor. Nieuwe (reserve bobine en hoogspanningsomvormer) gestoken en hetzelfde verhaal, de strobo geeft af en toe een vonkje. Intussen de oorzaak gevonden : de positionerings pin van het stukje tussen nokkenas en Delco is verdwenen, hoogst waarschijnlijk omdat er nog stukjes van de stofplaat ergens in de Delco lagen, dus die moet opnieuw volledig open.
OK, tot daar. Van VW hoor ik dat dit stukje niet meer kan geleverd worden en alle afbraakfirma's hier in de buurt vallen compleet achterover als ik vraag naar een afbraakdelco, de toeleveringsfirma's leveren geen stukjes apart.
Mijn vraag : kent er hier iemand een goede bron met VW2 benzine reserve-onderdelen want mijn enige oplossing begint stilaan op te lijken om dit kunststof onderdeel zelf te draaien uit Ertalon of zo. Dit kan gerust een tweedehands Delco zijn (weet niet wat ze nieuw kosten) want voor een niet-draaiende Golf 2 1300 die er volgend jaar 25 wordt geven ze niks meer en dan verdwijnt hij in de shredder en daarvoor ziet hij er nog veel te goed uit. Ik kan er niet tegen dat mooie mechaniek zomaar vernietigd word. Dat ze daar Citroëns, Renaults en Peugeota en Fiats en Alfa's ingooien kan me niet schelen, hoe meer hoe liever maar toch geen Golf 2 (of nog erger mijn Golf1 GTi)
Oja, met het schaamrood op de kaken moest ik vaststellen dat ik de verdere afloop van 5 jaar geleden (Golf vertoont rare kuren) hier niet heb meegedeeld. Hou je vast : de nieuwe bougiekabelset deugde niet, de originele (jawel) er terug op en : opgelost. 5 Jaar lang gereden als een naaimachientje tot ik een week of twee geleden een telefoon kreeg van mijn vrouw : de Benz start niet meer. OK zei ik : ik kom je halen met de Golf. Kiest die op dat moment, ergens halverwege ook om zijn kuren te vertonen zeker
Wie hints heeft kan me het best bereiken via paul.maenhout@skynet.be
OK, tot daar. Van VW hoor ik dat dit stukje niet meer kan geleverd worden en alle afbraakfirma's hier in de buurt vallen compleet achterover als ik vraag naar een afbraakdelco, de toeleveringsfirma's leveren geen stukjes apart.
Mijn vraag : kent er hier iemand een goede bron met VW2 benzine reserve-onderdelen want mijn enige oplossing begint stilaan op te lijken om dit kunststof onderdeel zelf te draaien uit Ertalon of zo. Dit kan gerust een tweedehands Delco zijn (weet niet wat ze nieuw kosten) want voor een niet-draaiende Golf 2 1300 die er volgend jaar 25 wordt geven ze niks meer en dan verdwijnt hij in de shredder en daarvoor ziet hij er nog veel te goed uit. Ik kan er niet tegen dat mooie mechaniek zomaar vernietigd word. Dat ze daar Citroëns, Renaults en Peugeota en Fiats en Alfa's ingooien kan me niet schelen, hoe meer hoe liever maar toch geen Golf 2 (of nog erger mijn Golf1 GTi)
Oja, met het schaamrood op de kaken moest ik vaststellen dat ik de verdere afloop van 5 jaar geleden (Golf vertoont rare kuren) hier niet heb meegedeeld. Hou je vast : de nieuwe bougiekabelset deugde niet, de originele (jawel) er terug op en : opgelost. 5 Jaar lang gereden als een naaimachientje tot ik een week of twee geleden een telefoon kreeg van mijn vrouw : de Benz start niet meer. OK zei ik : ik kom je halen met de Golf. Kiest die op dat moment, ergens halverwege ook om zijn kuren te vertonen zeker
Wie hints heeft kan me het best bereiken via paul.maenhout@skynet.be