VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2405701
Al na zo'n 3 jaar constateerde ik roest rond de kentekenverlichting en rond de handgreep van de achterklep van mijn Jetta.
De dealer heeft het voorgelegd aan de importeur (was slechts blanke laklaag gespoten door fabriek op de randen), maar importeur wilde niets toen.
Toen maar zelf gedaan met zinkspray en lakstift.
Probleem komt nu echter terug.
Hoe krijg ik de roest goed weg? Is Hammerite een goed product hiervoor of kan ik toch beter ijzermenie gebruiken?
#2405744
Is het oppervlakkig of komt het echt van binnenuit? Klinkt mij meer als het laatste, laatst bij een Touran roest om de kenteken verlichtingen gehad, was dusdanig van binnenuit dat dit er niet uit te stralen was, dus complete klep is vernieuwd :( plaats anders even duidelijke foto's.
#2407103
Mijn broer heeft een golf variant van 2008 en had de zelfde kwaal

Gemeld bij de dealer in assen ( Century )

Is 100 procent vergoed .

Blijkt nog steeds dat Vag groep oud en nieuwe ijzer gebruikt om nieuw plaatwerk te maken, Het bedrijf die de auto gespoten heeft het zelf nog zelfs beaamd dat het een bekende kwaal was.

Wel werd er naar gezien of de wagen volledig dealer onderhouden was zo niet geen garantie.

Succes met het herstel
#2407107
Weer 1. Had laatst hetzelfde maar dan bij mij. Deurportieren. Is al eens schade geweest dus PON kon niks doen. Ook al zijn de deurpanelen aan het rotten, zijn er veel die hetzelfde probleem hebben en hebben ze (lees VW) het hele spuitproces over de kop gegooid naar de productie van de 5. Ik wens je veel succes :tu:
#2407191
jacobus schreef:
Blijkt nog steeds dat Vag groep oud en nieuwe ijzer gebruikt om nieuw plaatwerk te maken
Dat doen haast alle auto merken, wij laden weleens schroot ( oud ijzer) en waar wij dat lossen doen ze dat smelten en maken ze weer rollen van voor de auto industrie. Niks mis mee want ze voegen ook gewoon een deel ijzererts toen om goed ijzer gehalte te krijgen.

Lig gewoon aan de lak en primer lagen, wordt steeds dunner en minder erop gezet ivm kosten besparen.
#2408723
Pon vergoed niet alles en aangezien de leeftijd zouden ze het wel moeten doen mits de roest van onderhuids komt. Bij mij wilde ze het nergens doen want volgens hun was het niet onderhuids wat achteraf wel was toen ik het zelf heb laten fixen.



Afbeelding
#2412402
Pon biedt voorlopig namens de fabriek uit coulance aan de helft te willen betalen. Men gooit het op de lakgarantie, die al verlopen is (3 jaar). Maar roest van binnenuit is toch heel iets anders? Daar geldt veel langer garantie voor.
Ik vind het vreemd dat er bij de een niets vergoed wordt, bij een ander de helft en bij weer een ander alles. Dat is meten met meerdere maten.
Ik heb nog geen definitief antwoord van Pon.

@ Jacobus
Hoe oud was de Golf Variant, toen het roestprobleem voorgelegd werd?
Zou de fabriek in Mexico (waar de Golf Variant en Jetta gemaakt worden) slechter spuitwerk afleveren?
#2413375
Sat2009 schreef:Pon biedt voorlopig namens de fabriek uit coulance aan de helft te willen betalen. Men gooit het op de lakgarantie, die al verlopen is (3 jaar). Maar roest van binnenuit is toch heel iets anders? Daar geldt veel langer garantie voor.
Ik vind het vreemd dat er bij de een niets vergoed wordt, bij een ander de helft en bij weer een ander alles. Dat is meten met meerdere maten.
Ik heb nog geen definitief antwoord van Pon.

@ Jacobus
Hoe oud was de Golf Variant, toen het roestprobleem voorgelegd werd?
Zou de fabriek in Mexico (waar de Golf Variant en Jetta gemaakt worden) slechter spuitwerk afleveren?
het roest probleem is in feb 2012 vast gesteld zelf door ons

Het roest kwam inderdaad ook van binnen uit.

Maar door prive omstandigheden pas in najaar 2012 aangeven.

Binnen 4 weken hersteld en 100 procent vergoed door pon via century auto groep te Assen.
#2413378
Schippersss schreef:
jacobus schreef:
Blijkt nog steeds dat Vag groep oud en nieuwe ijzer gebruikt om nieuw plaatwerk te maken
Dat doen haast alle auto merken, wij laden weleens schroot ( oud ijzer) en waar wij dat lossen doen ze dat smelten en maken ze weer rollen van voor de auto industrie. Niks mis mee want ze voegen ook gewoon een deel ijzererts toen om goed ijzer gehalte te krijgen.

Lig gewoon aan de lak en primer lagen, wordt steeds dunner en minder erop gezet ivm kosten besparen.
Dat wist ik dus niet bedankt voor de verbetering.
#2413383
Nog even ter info

Ik heb zelf een audi A6 gehad met alu corrosie op het dak tussen de dakrails in

De wagen was toen net geen 12 jaar oud en ben ook bij de dealer in leeuwarden geweest bourginuin

Ik was geen 1e eigenaar en had geen aantoonbare stempels van de dealer.

Waardoor ik verwezen ben door naar care hun spuit specialist zeg ik maar even , daar is ter plekke een laagdikte test gedaan en bij goedbevinding dat de wagen niet gespoten was kreeg ik 30 procent nog vergoed door pon. Wel moest ik 700 euro af tikken om een dak te laten spuiten bij hun :SCRATCH:
Vw golf 3 climatronic

Goedendag, Ik heb een golf 3 uit 1996 rolling sto[…]

Goedendag, Ik rij een golf 7 2.0 tsi. Maar zit me[…]

Arteon 2.0 TDI aankoop

Als ik me niet vergis moet de distributieriem verv[…]

Onbekend tikkend geluid

Goeiedag heren en dames van het goede leven, Had […]

Touareg 7P5

Hi allen, Ik heb mijn huidig Touareg een klein d[…]

Raamrubbers Jetta 2

Goedenavond, mijn raam rubbers zijn slecht en nu l[…]

Kan verschillende oorzaken hebben: - kachelradiat[…]

Hallo. Ik heb een vraag. Ik bezit een Volkswagen T[…]