- 01 apr 2013 18:09
#2369393
Heb van mn vr6 de koppakking, radiateur, kachelradiateur en thermostaathuis compleet vervangen, maar heb nu een vraag over de koeling. Thermostaat is een 80 graden versie.
De kachel word snel heet, en blijft dat ook tijdens het rijden.
Tijdens het warmdraaien stationair word de bovenste slang heet, en de onderste blijft koud. Bij iets boven de 80 graden begint de onderste slang ook warm te worden, thermostaat lijkt me dus goed. Maar tijdens het rijden schommelt de temperatuur van het koelwater tussen 82,6-84 graden (uitgelezen met VCDS) en komt gewoon niet hoger, zelfs niet met hard rijden. Olietemperatuur blijft netjes op de 92-94 graden staan, met hard rijden gaat deze uiteraard omhoog. Als ik de auto een tijdje stationair laat draaien gaat de temperatuur gewoon omhoog, en zakt tijdens het rijden weer naar 82,6/84.
Vind dat de koelwatertemperatuur vrij laag blijft, is dit gewoon goed?
(gaat om een passat 35i, maar is natuurlijk hetzelfde als een golf 3, in dit gedeelte word meer gepost)
De kachel word snel heet, en blijft dat ook tijdens het rijden.
Tijdens het warmdraaien stationair word de bovenste slang heet, en de onderste blijft koud. Bij iets boven de 80 graden begint de onderste slang ook warm te worden, thermostaat lijkt me dus goed. Maar tijdens het rijden schommelt de temperatuur van het koelwater tussen 82,6-84 graden (uitgelezen met VCDS) en komt gewoon niet hoger, zelfs niet met hard rijden. Olietemperatuur blijft netjes op de 92-94 graden staan, met hard rijden gaat deze uiteraard omhoog. Als ik de auto een tijdje stationair laat draaien gaat de temperatuur gewoon omhoog, en zakt tijdens het rijden weer naar 82,6/84.
Vind dat de koelwatertemperatuur vrij laag blijft, is dit gewoon goed?
(gaat om een passat 35i, maar is natuurlijk hetzelfde als een golf 3, in dit gedeelte word meer gepost)