VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Diefstal en vernielingen aan VW's
door Joey3301
Mannen, hierbij een lastig verhaal..

Ik heb deze week mijn schroefset laten monteren door een vriend van me.

Dit heeft hij in de werkplaats op zijn school gedaan, terwijl het vakantie was. De leraar was hier ook aanwezig om te sleutelen aan zijn eigen auto, vandaar dat wij ook binnen mochten sleutelen aan mijn auto.

Nu zaten wij even met een probleem, en riepen die docent er even bij. Die wilde even helpen, en nadat die vriend van me even dopje 21 voor de ratel aan die docent gaf, flikkerde die dop op de rand van mijn zijscherm.. :beatup: :bash: :td: :shock: :| :( :roll: :evil: :cry:

Nu zit er dus een leuk klein deukje op de rand van mijn zijscherm, precies op de rand net langs de motorkap. Het is een deukje/lakbeschadiging van om en nabij de 2 cm doorsnede.

Nu heeft hij geïnformeerd bij zijn verzekeringsmaatschappij, en ook vermeldt dat hij dus wel daar aan het werk was, maar eigenlijk niet als docent.

Hoe zal ik dit aan gaan pakken? Even afwachten wat zijn verzekeringsmaatschappij zegt uiteraard.. Maar hoe zouden jullie dit doen?
door broodplank
Ik vind persoonlijk dat je niet moet klagen om zo een kleine schade. Zowel je vriend als de leraar doen jou een plezier en besparen jou sowieso geld. De leraar, die op dat moment eigk geen leraar is, wou je ook dus helpen. Het is geven en nemen. Je kan beter bespreken met de leraar dat hij een wederdienst voor je doet. Een gratis oliewissel ofzo (natuurlijk excl onderdelen) of wat dan ook.
door MK2-VRT
Zijn ze voor verzekerd als het goed is..Dan maar tegen de verzekering zeggen dat het onder 'schooltijd' gebeurt is ipv in de avond uren..

Je zegt toch ook niet tegen de klant als garage houder, als je een baco op de motorkap hebt laten vallen, sorry meneer, maar geef het adres, dan stuur ik wel een appel taart..Gewoon boter bij de vis :mrgreen:
door Arnow
Aan wie heb je moeten betalen? Aan je vriend of die leraar? Als jij je vriend moet betalen, lijkt het mij zijn verantwoordelijkheid, dan bewees die leraar je vriend een dienst en kunnen die dit onderling weer regelen toch?
door Joey3301
Aan die jongen die aan mijn auto heeft gesleuteld, in dit verhaal de "vriend" dus inderdaad.
MK2-VRT schreef:Zijn ze voor verzekerd als het goed is..Dan maar tegen de verzekering zeggen dat het onder 'schooltijd' gebeurt is ipv in de avond uren..

Je zegt toch ook niet tegen de klant als garage houder, als je een baco op de motorkap hebt laten vallen, sorry meneer, maar geef het adres, dan stuur ik wel een appel taart..Gewoon boter bij de vis :mrgreen:
Dat vind ik dus ook.. En veel mensen zeggen ook van "Ja, je kunt ook gewoon geld vangen en dan kijken of je het ergens "zwart" laat repareren, of in je zak steken."

Maar of dat mogelijk is, I don't know. Ben niet zo thuis op het gebied van verzekeringen en shit.
door Blueshark
Met een beetje pech ziet de verzekering dit als "vriendendienst" en krijg je helemaal niks.

Mijn vader hielp een keer iemand met starten van zijn auto met startkabels, toen de auto gestart was de kabels er afgehaald en toen mijn vader zijn motorkap wilde dichtgooien merkt hij niet dat er een pootje onder stond en vouwde zodoende de kap dubbel.
Dat pootje was hij niet gewend daar hij dit zelf niet had.

Gevolg was dat de verzekering zei, das jammer.

succes dus hier mee.

Joost
door JeffMkIII
Gewoon door of je vriend of de leraar op laten geven aan zijn wa verzekering, fiets omgevallen of zoiets.. Meeste gevallen kost het de persoon geen eigen risico en de schade wordt 98% zeker gedekt ;)

Beetje creatief zijn :) je betaald toch niet voor Jan *** de premie elke maand?

Succes ;)
door martijn-mk2
Ik heb ook al eens zo iets gehad, alleen dan met een ijzeren stang op het achterscherm.
Uiteindelijk aan de verzekering doorgegeven dat zijn fiets tegen mijn auto was gevallen, 850eu gevangen voor een paar krasjes.

Uit laten betalen en ergens anders laten repareren en voor een beetje extra de motorkap, spiegels en voorbumper ook laten spuiten :mrgreen:
door willemvansoeren
JeffMkIII schreef:
Beetje creatief zijn :) je betaald toch niet voor Jan *** de premie elke maand?
bedoeling is van wel verzekeringen zijn wat dat betreft de grootste ratten die er zijn.
martijn-mk2 schreef:Ik heb ook al eens zo iets gehad, alleen dan met een ijzeren stang op het achterscherm.
Uiteindelijk aan de verzekering doorgegeven dat zijn fiets tegen mijn auto was gevallen, 850eu gevangen voor een paar krasjes.

Uit laten betalen en ergens anders laten repareren en voor een beetje extra de motorkap, spiegels en voorbumper ook laten spuiten :mrgreen:
en het maar vreemd vinden dat verzekeringen contracten maken met schade herstellers.
wil je de schade herstellen door een bedrijf zonder contract betaal zelf maar bij.
:GRR:
door Joey3301
Ik had vandaag mijn Golfje weer daar neergezet, om nog wat kleine dingen te laten doen. Nu zijn ze met z'n 2e naar een schadebedrijf gereden, om te laten kijken wat het gaat kosten. Nu zijn ze op een bedrag van €250 gekomen, om alleen het zijscherm te spuiten (waar de schade zit).
Nu was mijn vraag, krijg ik hier nu geen kleurverschil door? Zo ja, wil ik wel graag de motorkap en de deur mee laten spuiten, dat ze het dan uitspuiten. Dit zal niet met €250 te betalen zijn. Wat raden jullie aan? Gewoon eerlijk zijn, en zeggen dat ik het er niet mee eens ben?

Hij is zoiezo zonder te vragen al naar dat schadebedrijf gereden, zonder dat ik er vanaf wist. Nu staat ook de stempel van het desbetreffende bedrijf op het schadeformulier van zijn verzekering..
door Xizer
Post eens een foto van de schade? Als je gaat spuiten krijg je altijd kleurverschil, hoe goed de spuitert ook is. Ook als je motorkap en zijschermen beide meeneemt...
Vw golf 3 climatronic

Goedendag, Ik heb een golf 3 uit 1996 rolling sto[…]

Goedendag, Ik rij een golf 7 2.0 tsi. Maar zit me[…]

Arteon 2.0 TDI aankoop

Als ik me niet vergis moet de distributieriem verv[…]

Onbekend tikkend geluid

Goeiedag heren en dames van het goede leven, Had […]

Touareg 7P5

Hi allen, Ik heb mijn huidig Touareg een klein d[…]

Raamrubbers Jetta 2

Goedenavond, mijn raam rubbers zijn slecht en nu l[…]

Kan verschillende oorzaken hebben: - kachelradiat[…]