VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2270633
Mijn golf 2.0 motorcode e2 houdt de laatste tijd in
en rookt zwart.. Nadat we hem aan de computer hebben
gehad kwamen we erachter dat sensor 42
(binnekomende lucht tempratuur sensor) -40 graden aangaf.
Na er een andere luchtmassameter op te hebben gezet en
bedrading te hebben gecontroleerd was de computer foutloos.
Toch na 600km te rijden en de ecu de kans te hebben gegeven
om er weer even aan te wennen dat de tempratuur buiten toch wat
warmer is doet hij nog steeds precies hetzelfde!!

Wat kan dit zijn lamdasol of iets in die richting mischien..
Maar de computer was foutloos?
#2270638
Maakt niks uit of je ECU nu storingsvrij of niet is!

Die -40 kan ook van de kvs temp sensor zijn omdat soms de inlaatlucht en kvs temp verwisseld staan in de meetwaardeblokken!

Controleer dat eerst...Van een defecte inlaatlucht temp sensor gaat de motor niet roken, zwarte rook is een te rijk mengsel, dus doe je best en kijk daarheen.

Maar hoe kom je bij sensor 42 ?
#2270718
Dat gaf de computer aan, dat sensor 42 stuk was.
Maar wat houdt die kvs sensor precies in
als ik vragen mag en waar kan ik deze vinden?
Ik weet niet zo heel veel qua motor maar
ik leer graag..
Alvast bedankt!

Edit koelvloeistof natuurlijk
Ik ga morgen gelijk even kijken!!
Thxs voor de info!!
#2270788
Ow wacht, ik weet al wat je bedoelt, de benaming voor de inlaatlucht temp sensor is G42..

Waarschijnlijk heb je het verkeerd genoteerd of je leest hem uit met een andere tool dan Vagcom ?

De kvs temp sensor zit voorop de cilinderkop ( koelflens ) ( 4 polige stekker )

:tu:
#2270857
Ja klopt je hebt gelijk G42.
Maar kan ik die kvs sensor schoonmaken
of ken ik er beter een nieuwe inzette?
Mischien onozele vragen maar ik heb er niet
zo veel verstand van.. :oops:
#2270867
Vernieuwen, kost iets van 15 euro en een beetje koelvloeistof...
Is het daarmee nog niet verholpen(ik denk het wel) dan je lambda bedrading nameten...
#2270868
Nee het probleem is namelijk dat die sensoren vaak een verkeerde weerstand geven..En dan word ook het mengsel beinvloed..

Je kunt de weerstand wel meten, maar ook dat zegt niet alles want het is dan ook weer een moment opname.

Maar zou eigenlijk even samen met iemand de basis nalopen, dus ontsteking e.d. want die moeten zowiso in orde zijn, en dan kun je tevens even de sensoren nalopen met Vagcom..

Dan geef je niet onnodig wat geld uit, niet dat de sensor duur is, kost 2 tientjes, maar wat niet nodig is, is onnodig ;)
#2283771
Ik heb er een andere sensor in gezet en toen was
het nog niet super goed maar wel beter.. Dus was
alweer blij dat het klaar was!! Maar het
is nu weer een drama en hij doet weer hetzelfde
als in het begin! :(
RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

Software versie 3.5

Momenteel wordt voor de ID.4 1st software versie 3[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]