VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
door Vertiligo
#2269091
Heey,

na enige tijd kregen we probleem met de CV omdat de vorige eigenaar er een goedkoop op afstand bedienbaar setje van de Autostyle had ingegooit (Tesor)..... Hij deed helemaal niks meer, dus wilden we deze zo snel mogelijk vervangen.

Vandaag een setje opgehaald bij Boelm. Het gaat nu om de JOM 7104-2, maar door een niet erg duidelijke handleiding komen we er niet helemaal uit.

We hebben geprobeerd om de draden precies zo aan te sluiten als met de Tesor, dit was geen succes.... Het pompje achterin deed helemaal niks. Naderhand hebben we geprobeerd om hem (na enig zoeken op het internet) aan te sluiten op de draden die ook op het pompje zelf zitten (achterin de kofferbak), met...... Helaas hetzelfde resultaat....

Heeft iemand enig idee over hoe en wat we deze aan de praat krijgen.... Of moeten we de pompjes van de JOM zelf erbij installeren en de vacuumpomp van de golf laten vervallen?

Alvast bedankt
door tijnoo
#2269095
nee beter gebruik je de originele pomp,
meestal beschikken die setjes over 2 relaiscontacten, die sluit je parallel aan over je deurcontacten. dat werkt altijd :)
door Vertiligo
#2269149
Dat is het dus, het zit er origineel wel in en al... Maar als je de bestuurderskant (met sleutel) open doet, gaat alleen de bestuurderskant..... Doe je de bijrijderskant (ook met sleutel) dan gaat alles los.....

Het si heel frustrerend want de vorige eigenaar is in de draadbomen en al gaan knippen en weet ik wat allemaal, dat haast niets meer werkt zoals het hoort en omdat mijn vriendin toch graag de auto op afstand los wil doen zal er wel weer een setje in moeten.... Daar hebben we dus de JOM 7104-2 voor gekocht....

Even ter info: Ik heb de vacuumslangetjes al gecontroleerden deze lekken niet.

Is er anders geen mogelijkheid om de stelmotors van JOM en de originele te gebruiken?
Gebruikersavatar
door Antera
#2269157
Ik vrees dat de kabelboom moet worden hersteld. Daar zit vermoedelijk ook je probleem in dat de rest niet open gaat met de bestuurdersdeur. Of de contacten van dat deurslot zijn niet lekker meer
door Vertiligo
#2269247
Ok, heeft iemand dan misschien het stroomloopschema hiervoor? Dan kan ik morgen nog even verder kijken.... Carport a.k.a werkplek niet verlicht :SCRATCH:

En hoe kan ik de contactpunten van het deurslot controleren dan?

Sorry voor de vele vragen, wil het graag af hebben.

PS het setje wat er voor die tijd in zat was een Tesor TE 166F, hier zitten ook stelmotortjes bij, maar deze waren ook niet aangesloten. In plaats daarvan had de beste man, of vrouw, de groen/witte en blauw/witte draad (de plus van de motortjes) ook naar de 12 volt gedaan en deze heeft het altijd wel gedaan... Zo opeens stopte die ermee... Vond het blijkbaar wel goed geweest :LOL:

Hier is het oude setje (documentatie): http://www.autostyle.nl/media/downloads ... E_166F.pdf

Misschien dat iemand zo iets meer weet?
door Vertiligo
#2269599
Hier is trouwens nog het aansluitschema.... Misschien dat iemand me dan iets meer kan vertellen, ik ben nu alweer een paar uur verder.... Het wil nu wel op slot, maar nog niet open..... Volgens mij doe ik toch nog iets verkeerd maar wat :GRR:

http://www.golf3.de/direktupload/i/800/ ... 458012.jpg

Dit is het schema, zou ik iets over het hoofd zien???

Update:

Na nog even verder gekeken te hebben en al.... Er lopen vanaf de stekker uit het motortje in de bestuurdersdeur 3 kabels, te weten: 1 groene, 1 rood/witte en 1 grijze. Deze komen uit op de grote doorvoerstekker bij de deur, en dan in het interieur. Hier is de groene (die overgegaan is in een andere kleur) afgeknipt en ook de rood/witte.

Vanuit de kabelboom komen er een twee kabels (een geel/rode en zwart/rood) die volgens mij hiermee verbonden moeten worden, maar aangezien ze dus doorgeknipt zijn..... Deze zaten bij het Tesor setje.... Na deze doorverbonden te hebben gebeurt er nog niks... Heb ik nu wel de goede draden te pakken? Of zit er nu nog meer verkeerd?
#2271220
Weer een paar dagen verder....

Het lag aan de kabelboom in de deur.... Hier misten een paar stekkers van en dergelijke, nieuwe (uitgebreidere) kabelboom in gedaan en klaar....

Tenminste, dat dacht ik... Hij wil nu wel op slot met de sleutel en ook wel met de AB, maar hij wil niet meer los (niet met AB, wel met sleutel)...

Na zoeken op internet kwam ik het volgende tegen:

http://www.vr6clubholland.nl/forum/view ... 1&p=243363

Ditzelfde probleem heb ik dus ook, ik moet ook twee keer mijn sleutel draaien voordat alles ontgrendeld wordt, heeft iemand een idee hoe je dit op kunt lossen? Ik heb de sloten al verwisseld (links naar rechts) maar dit mocht niet baten.

Iemand enig idee?
Gebruikersavatar
door Antera
#2271323
Dat zit hem volgens mij in de aansturing maar is een hele goed vraag hoe dat in elkaar steekt
door Vertiligo
#2271932
Misschien een beetje vergezocht,

vanmiddag heb ik de sloten na laten kijken en hier was niks mis mee, dus hier lag het niet aan. Ik heb de auto weer geprobeerd, maar het probleem bleef zich voordoen. Weer op slot gedaan en toen maar even laten staan. Toen ik hem een half uurtje, drie kwartier, later weer probeerde los te doen ging alles wel in 1 keer :o

Zou het misschien te maken kunnen hebben met de vacuumpomp? Dit omdat de pomp uit een drie-deurs komt en wij een vijf-deurs hebben?

Ook hebben we nog een knopje op het middenconsole zitten waarmee we de deuren van binnenuit op slot kunnen doen.... Zelf heb ik geprobeerd om het pinnetje aan de binnenkant (van de bestuurderskant) naar beneden te drukken, dan gaat alleen de bestuurderskant zelf op slot, en de andere deuren niet.

Als ik op dat knopje druk gaan ze wel allemaal. Het gaat om dit knopje:

Afbeelding

Ook hebben we, zoals net gezegd, de pomp een keer verwisseld. Eerst zat er nummer 1H0 962 257F in en nu zit er 1H0 962 257E in, ik zou niet weten of dit uitmaakt?
RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

Software versie 3.5

Momenteel wordt voor de ID.4 1st software versie 3[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]