- 16 nov 2012 17:56
#2268566
Hallo mensen,
Ik heb een tijdje terug mijn golf type 1 omgebouwd naar een 2.0 GTI motor uit een golf 3 (motorcode 2E) , tevens heb ik hier een LPG-G3 systeem op gebouwd. Dit rijdt heel aardig, maar ik zit met een probleem: het verbruik.
Op zowel benzine als LPG is het verbruik te hoog... Met mijn oude 1.5JB automaat en lpg mengstukje reed ik nog zuiniger.. (ik rij nu schakel).
Tijdens het rijden heb ik wel eens mijn laptop aan de diagnose met VAGCOM en dan valt me op dat tijdens gewoon cruisen op een 80 of 100km weg de lambda nogal hoog staat in de measuring blocks. geeft 0,86 - 0,9 volt aan. Veeeel te rijk, als ik me niet vergis. Logisch dat het verbruik dan te hoog is. Dit doet ie zowel op benzine als lpg (lpgsysteem volgt de benzine injectors, dus doet hetzelfde)
Ik heb de motor al eens in de "basic settings" gezet, dit ging prima, loopt mooi rustig, en dan is het lambda voltage 0,14 - 0,2V ongeveer, wat arm is, maar dat mag ook bij stationair. Langzaam voet van het gas tijdens cruisen, dan zakt de lambda ook.
Tijdens afremmen op de motor gaat de injectortijd op 0.0s en gaat de lambda naar 0V. Klopt ook.
Er is ook een measuring block waarin de "load" in % staat aangegeven. Dit lijkt mij de motorbelasting die hij calculeert aan de hand van gaskleppositiesensor en LMM? Deze staat tijdens het rustig cruisen al gauw op 50 - 55%, en stationair 23-25%. Lijkt me een beetje hoog?
Temperatuursensor geeft 86gr. aan als ie op temperatuur is. Lijkt mij netjes....
Mijn vraag nu eigenlijk, wat kan ik nu nog doen, meten, testen, vervangen om mijn waarden en belangrijkste, verbruik naar beneden te krijgen>
Misschien heeft iemand voor mij richtwaarden van de measuring blocks in specifieke situaties?
Alvast bedankt!
Sokje
Ik heb een tijdje terug mijn golf type 1 omgebouwd naar een 2.0 GTI motor uit een golf 3 (motorcode 2E) , tevens heb ik hier een LPG-G3 systeem op gebouwd. Dit rijdt heel aardig, maar ik zit met een probleem: het verbruik.
Op zowel benzine als LPG is het verbruik te hoog... Met mijn oude 1.5JB automaat en lpg mengstukje reed ik nog zuiniger.. (ik rij nu schakel).
Tijdens het rijden heb ik wel eens mijn laptop aan de diagnose met VAGCOM en dan valt me op dat tijdens gewoon cruisen op een 80 of 100km weg de lambda nogal hoog staat in de measuring blocks. geeft 0,86 - 0,9 volt aan. Veeeel te rijk, als ik me niet vergis. Logisch dat het verbruik dan te hoog is. Dit doet ie zowel op benzine als lpg (lpgsysteem volgt de benzine injectors, dus doet hetzelfde)
Ik heb de motor al eens in de "basic settings" gezet, dit ging prima, loopt mooi rustig, en dan is het lambda voltage 0,14 - 0,2V ongeveer, wat arm is, maar dat mag ook bij stationair. Langzaam voet van het gas tijdens cruisen, dan zakt de lambda ook.
Tijdens afremmen op de motor gaat de injectortijd op 0.0s en gaat de lambda naar 0V. Klopt ook.
Er is ook een measuring block waarin de "load" in % staat aangegeven. Dit lijkt mij de motorbelasting die hij calculeert aan de hand van gaskleppositiesensor en LMM? Deze staat tijdens het rustig cruisen al gauw op 50 - 55%, en stationair 23-25%. Lijkt me een beetje hoog?
Temperatuursensor geeft 86gr. aan als ie op temperatuur is. Lijkt mij netjes....
Mijn vraag nu eigenlijk, wat kan ik nu nog doen, meten, testen, vervangen om mijn waarden en belangrijkste, verbruik naar beneden te krijgen>
Misschien heeft iemand voor mij richtwaarden van de measuring blocks in specifieke situaties?
Alvast bedankt!
Sokje