VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door 20Harmen20
#2259770
Hallo,

Vandaag bezig geweest met het uitbouwen van de ABF. Tijdens het demonteren kwam ik een aantal kabels, onderdelen tegen waar ik wat vragen over had.

Gaat om het volgende,

Afbeelding

De groene draad. Deze gaat in de stekker die op de computer zit. Als je hem volgt komt hij uit bij het volgende.

Afbeelding

Blokje rechts boven in, een van de 2 groene draden. Volgens mij heeft dit te maken met het alarm, maar voor zekerheid vraag ik het hier.

Als laatste zou ik graag willen weten wat het volgende voor is en waarvoor het dient.

Afbeelding
Gebruikersavatar
door MK2-VRT
#2259805
Geef even het nummer waar die groene kabel de stekker ingaat van de ECU..Staan nummers op ;)

De laatste foto, dat is de magneetklep van het actiefkoolstoffilter..Als je de motor ombouwt kun je die ook eventueel weg laten, zou wel ff de stekker aansluiten ( geen foutcode )

Gr Stefan
#2259818
dan vermoed ik dat deze van je airco is, denk dit een achteraf ingebouwde diavia webasto airco is.
maar net als mk2vrt zegt pin nummer effe opzoeken staat op de stekker zet m hier neer dan weten wat die pin voor functie heeft.
#2259821
willemvansoeren schreef:dan vermoed ik dat deze van je airco is, denk dit een achteraf ingebouwde diavia webasto airco is.
maar net als mk2vrt zegt pin nummer effe opzoeken staat op de stekker zet m hier neer dan weten wat die pin voor functie heeft.
Zou kunnen kloppen. Want aan het kastje wat je op de foto ziet zit ook de kabelboom van de koelvin en de airco. Ook de aarde van de bak en koets zitten eraan vast en de - van de accu. (als ik het goed heb)
#2259825
MK2-VRT schreef:Kijk nu gewoon ff naar het nummer..

Gissen = vaak naast de pot pissen.
Zal ik morgen even doen en dan plaats ik hem hier. Auto staat namelijk buiten en het is nogal donker.. :mrgreen:
#2259853
MK2-VRT schreef:Anders binnen ff de lamp van de muur aftrekken, dan kun je nog ff kijken :mrgreen:

Als het nummer 39 is, is het voor de Airco.
zijn er 2 he het is 13 en 39,bij een tdi is het weer een ander getal maar dat doet er hier niet toe.
#2259883
MK2-VRT schreef:Volgens mij is 13 niet bezet..Maar kan me vergissen.
Nee! Niet naast het potje pissen! :mrgreen: :lol:

Kunnen wij het weer opruimen :mrgreen: :lol:

Maar idd ff doen wat Steef zegt, ff nummertje zoeke dan weet je t zeker ;) :tu:
#2259990
Heb net even snel gekeken met een zaklamp en volgens mij, als ik goed geteld heb is het nr 39. Zal het morgen nog even een keer na kijken.

Maar kan ik deze er gewoon uit trekken en dan die hele kabelboom weggooien. En dan een nieuwe 'kabelboom' maken voor de - van de accu, de aarde van de bak, de aarde van de koets en voor de koelvin.

En voor die laatste, hoe ga ik dat doen. Ben geen held met elektra.. :mrgreen:
Gebruikersavatar
door JdH
#2259994
Dat spul is 100% zeker van een Diavia aftermarket airco systeem. Had dit ook in mijn Golf zitten voordat ik de Climatronic inbouwde.

Je kan de kabelboom gewoon verwijderen van de kabelboom van de auto. De stekker van de fan kan je er afhalen en moet je dan even een originele weer op solderen.
RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

Software versie 3.5

Momenteel wordt voor de ID.4 1st software versie 3[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]