VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Rubenhaan
#2250252
Vrijdag van werk uit naar huis..

Reed ik in m;n 97MK3 naar huis... echter had ik geen meters die werkten.. alles lag alsof je de sleutel er niet eens in had zitten, terwijl ik al lang en breed aan het rijden was.. 1e tankstation wezen kijken wat t kon zijn.. werd er niet echt wijzer van.. dan maar door rijden thuis kijken..

ondertussen toch nog bij een 2e tankstation langs de snelweg gestopt.. en toen zagen we in ene een kleine lekkage..

van iets zuurs....

motor laten draaien.. accu werd donders heet! en was ook lek.. 3 hoeken van de accu liep er wat uit.. en rondom de accu wat..

bij de dealer geweest, en het blijkt de spannings regelaar te zijn.

deze nu dus vervangen.
is het niet verstandiger om in ene de hele dynamo te vervangen? ivm koolborstels en shit?
#2250292
Je zal het best wel weer ff rekken met een andere regelaar, maar de sleepring (deel waar je koolborstels over lopen) zal ook wel gesleten zijn dus dat zal het volgende zijn wat gaat komen, dan moet ie wel uit elkaar.

ALs je nu geen problemen hebt en ook niet je lagers hoort dan zou ik m lekker laten zitten.
Gebruikersavatar
door Rubenhaan
#2250300
Dynamo van mij stamt nog uit 6/97.. Dus het zal idd wel een kwestie van tijd wezen voordat de andere onderdelen van de Dynamo verder kapot gaan..
Gebruikersavatar
door Rubenhaan
#2250303
Rubenhaan schreef:*ik moet m nog vervangen de regelaar.. Dacht eerst even kijken wat de vw'ers zeggen.. Maandag dat bestellen wat best is!
door kimi1994
#2250374
Ik had het zelfde probleem met mijn vento, een lekkende en stinkende accu. ik heb toen op de sloop een gebruikte dynamo gehaald incl spanningsregelaar en toen was het probleem verholpen. voor 4 tientjes.

groet
#2251643
Ik repareer jou oude unit, en die leg ik weer op voorraad voor de volgende. Ligt er dus een beetje aan wat er allemaal mankerende is maar als je een regelaar + 2 lagers, wat kleinmateriaal en wat arbeid rekent kom je grofweg tussen de 100 en 125 euro uit. Dan istie weer in Bosch ruil conditie.

Mocht je nou een kapotte diodeplaat, stator of rotor hebben, ja dan ben je wel wat duurder uit natuurlijk maar dat weet je niet vantevoren.

Gr!
Gebruikersavatar
door Rubenhaan
#2251650
startmotor kostte me 250 (ong) idd.. bij de VWdealer. en nieuwe dynamo afhankelijk van het type was van 250 tot 350.. maar hij heb voor mij een dynamo bestelt die me maar 150 kost.. dus is wat aantrekkelijker. waarschijnlijk morgen alweer binnen.
#2252202
Nee, imitatie is een stuk goedkoper.. Zelfs zo goedkoop dat je je afvraagt of dat het geen kartonnen (oid) startmotor of dynamo is ;)

Bestelde pas een imitatie startmotor voor een Matiz, (mocht niet veel kosten) niet lachen maar dat ding koste mij 19!! euro..... Iets aparts, echt waar.

Je begrijpt dat er soms geen droog brood met startmotoren en dynamo's te verdienen is. Althans degene voor de automobielindustrie.

Mocht je nog is wat nodig hebben, of een prijs van iets willen weten moet je het maar laten weten..

Gr.
RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

Software versie 3.5

Momenteel wordt voor de ID.4 1st software versie 3[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]