VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
#2232566
Heren (dames?),

Na ondertussen 5 jaar in me golfje komt nu pas voor het eerst een probleem naar voren. Vandaag kwam ik uit m'n werk en net voordat ik thuis was begon me motor opeens te stotteren, dacht gelijk aan me koppeling aangezien ik die bijna moet (en ga) vervangen. Dus bij het stoplicht aangekomen koppeling in en motor uit.. Niet meer starten dus ook. Wat ik wel merkte daarvoor was dat als ik constant toerental hield, hij normaal bleef lopen en zodra ik het gas in trapte begon ie gelijk te stotteren.

Deze avond dus gelijk me ontsteking losgehaald, bougies zijn goed, kabels, bobine, rotor en verdelerkap ook. Vonkt ook lekker dus ik verwacht niet dat dat het probleem is.
Ik merkte wel geiljk op dat al m'n bougies droog zijn. Vervolgens zat ik naar m'n inlaat te kijken en dacht ik onderaan bij het spruitstuk een grote scheur in het rubber zien te zitten. Dus gaskleppenhuis eraf gehaald en rubber bekeken, die was nog in orde en het was alleen maar het buitenste randje dat gescheurd was.

Daarna nog even gekeken of ik wel brandstof druk heb. Het viel me erg tegen (ben 4 bar van me 944 gewend) maar na het forum net een beetje doorlezen bleek dat het maar 1.2 bar moet zijn. Dan denk ik alsnog dat het vrij weinig is. Ook heb ik nog even gekeken of de injector wel inspuit maar het lijkt wel alsof daar geen benzine uit komt.

Iemand tips over hoe ik verder moet gaan? Injector checken, brandstoffilter vervangen, aansturing van injector checken? Ik hoor het graag!

Groeten,
Bas
#2233593
Probleem is opgelost, waarschijnlijk vocht geweest aangezien ie na een nachtje in de garage staan t weer goed deed. Vagcomkabel heb ik wel besteld dus dan kan ik de volgende keer gelijk zien waar t vocht in is getrokken..

Bedankt voor het meedenken in ieder geval!
RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

Software versie 3.5

Momenteel wordt voor de ID.4 1st software versie 3[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]