VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door JeffryVW
#2221501
Hallo,

Na veel onderzoeken en meten (ben zelf monteur). Kom ik er nu bijna niet meer uit.
Mijn auto golf 3 met een 16v ABF erin, valt zomaar uit het niets uit. Eigenlijk alleen tijdens stationair lopen dus ook wachten voor stoplichten. Ik kan hem bijna altijd direct weer starten en rijden. Er zit hier ook totaal geen regelmaat in. Kan zo zijn dat ik een week kan rijden, maar ook zo paar keer achter mekaar. Wat me opvalt is dat het alleen gebeurt bij warme motor. Moment dat de motor uitvalt voelt het echt als of hij word uitgezet. Alleen blijft hij natuurlijk op contact want ik zet hem niet zelf uit. Heb ondertussen al heel wat vervangen en doorgemeten. Waardoor ik ook per ongeluk me computer heb gesloopt, daar was me andere topic voor. Met de andere computer liep hij weer als van ouds maar ook weer het oude probleem, plotseling uitvallen. Zal even opnoemen wat ik reeds vervangen heb:
-Elektrisch gedeelte contact slot (nieuw)
-Complete ontsteking (2ehands)
-Computer (2ehands) door foutje
-Temperatuursensor (nieuw)
-Massakabel van accu na blok
-Brandstofpomp (2ehands)
-relais brandstofpomp (2ehands)

Wat heb ik nog meer gedaan:
-Volledige bedrading motorruimte draadje voor draadje door gemeten op weerstand. Dus vanaf de stekkers na de grote ronde stekker.
-Alle massapunten gecheckt. Bleek onder de accu moertje los gelopen te zijn waar meerdere massakabels op zitten. Maar dit was niet de oplossing.
-Valse lucht gecheckt met remmenreiniger.
-Stappenmotor schoongemaakt.
-Gasklephuis is schoon

Heb misschien nog wel wat meer gedaan maar dat weet ik nu even niet. Maar helaas is het probleem dus nog niet verholpen, dus wie kan mij helpen? Ben ten einde raad momenteel.
#2221516
Ja relais 30 is ook vervangen. Nee nog niet uitgelezen. Nee Bobine is nog niet vervangen, maar een bobine gaat toch nooit zo kapot? Die kapt er mee of doet het of gaat overvonken. Dat heb ik trouwens ook gecheckt want heb alles nat gespoten en zag toen niks.
#2221525
Bobine kan ook haperen.

Wel mooi dat je elk draadje hebt door gemeten, maar dat moet je eigenlijk doen op het moment dat hij niet meer loopt, en dat kan haast niet, ook is het moeilijk achterhalen wat het is, omdat hij het maar heel af en toe doet, en dan ook gelijk weer aanslaat.

Kan ook nog dfe BDP sensor zijn.
Gebruikersavatar
door Jeff
#2221537
In de bobine van een Mk3 zit ook een ontstekings module. En dit is een stukje elektronica wat ook defect kan gaan.
Toevallig is deze week mijn bobine overleden. ;)
#2221540
HHmmm oke hoop tips en ideeën al, maar wat lijkt jullie nu het slimste om te doen dan? Want ik kan wel blijven vervangen. Maar dat heeft tot nu toe ook niet geholpen.
RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

Software versie 3.5

Momenteel wordt voor de ID.4 1st software versie 3[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]