VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf I, II, III, Jetta en Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door VeeWee16v
#803086
Hey Jeroen,

Jij weet gewoon hoe het werkt, fotoos plaatsen :mrgreen:
Gebruikersavatar
door Bolku
#803500
...en ik heb echt GEEN verstand van computers..... :mrgreen:

Boven het bericht staan allerlei icoontjes....als je IMG voor en na de link die jij van de foto plaatste zet staat de foto er meteen...
door Six
#818082
Nu heb ik dit verhaal ff door gelezen, en het is erg interessant, ik ben van plan om mn edition one waar een motor in zit met de code PF, om te bouwen naar een 16V KR en wil hem ook graag om bouwen naar digifant. Maar welke onderdelen lijst moet ik nu aan houden? die van Mano of die van Bolku??? of kan het beiden. Aangezien ik er een pf in heb en de kabelboom al in de auto hebt met comp zou ik dit graag willen weten.

SiX
door Six
#818745
wie helpt me verder..........
Gebruikersavatar
door TCD
#819399
pf loopt toch op digi 2?
Gebruikersavatar
door Bolku
#819505
Lees het hele verhaal nog eens door; dit topic is gestart om te weten te komen hoe je een 16V op Digifant kan laten lopen.
Dit kan op 2 manieren; op digi 1 en op digi 2...
Digi 1 is op alle vlakken beter.......al is in jouw situatie digi 2 veel makkelijker omdat je dan maar heel weinig aan hoeft te passen...
Ik heb voor beide opties speciale chips.
door Six
#819537
Oke ik twijfelde omdat er namelijk 2 lijsten stonden met onderdelen. Als ik het geheel klaar heb mail ik jou wel voor een chippie. Wat is de reden dat digi 1 zoveel beter is vanwege de mogelijkheden?

SiX
Gebruikersavatar
door VeeWee16v
#819629
Mijn lijst is compleet voor Digi-1...
door Six
#820386
Ik ga maar voor digi 2 heb al veel van deze onderdelen die ik nodig heb nu al in de auto zitten.

SiX
Gebruikersavatar
door golfgtipower
#832322
Nu zie ik overal Digi 1 & 2 en G60 Pf en weet ik al niet meer

Heb een golf II staan met een kabelboom van een PF hier komt een 16v KR in en de beste man wil graag op digifant rijden

Is dit nu 1 of 2 ?

want dan word het wat gemakkelijker als het de goede is namelijk
door Bluepower
#832333
Als het een PF is, origineel, dan is het het makkelijkst om deze aan te houden(gekopieerd van Bolku):
Wat je nodig hebt is de motorkabelboom van een Golf 2 GTI ( PB of PF); die past zo in je bestaande zekeringkast.
Relais 53 die moet op de eerste positie van links gezien boven in de zekeringkast.
De LMM van de PF kan je gebruiken.
Temp.sensor ( wit) die bv ook op een PB en een ABF zit; kan zo in de zijkant van de kop van de 16V, deze is voor de computer.
Lambdasonde en aansluiting op je spruitstuk maken, behalve natuurlijk als je de kabelboom van de PB gebruikt; die heeft geen lambda-sonde.
Speciale fuelrail voor een 16V ( lever ik voor € 100,-).
Injectorcups van een 8V Digifant.
Injectoren; afhankelijk van wat je verder met de motor gedaan hebt: lichtblauwe-, witte-, gele- of groene injectoren van VW Digifant 1 of 2 motoren.
De motor loopt gewoon met de standaard chip, maar ik monteer meestal een andere onbegrensde chip ( € 75,-).
Verstelbare brandstofdrukregelaar met meter ( lever ik voor € 150,-)
Gasklephuis met de nullast- en vollastschakelaar.
De brandstofpomp kan je gewoon gebruiken; je regelt de druk af met de brandstofdrukregelaar.
De rest wijst zichzelf wel en anders moet je maar ff bellen. :wink:
Gebruikersavatar
door VeeWee16v
#832564
Zoals Bluepower beschrijft is het een Digi-2. Dat betekent geen geblazen ombouw mogelijkheden in de toekomst.... Om je nog maar even aan het twijfelen te maken :-) Maar ja, als je 80% van de gear al hebt liggen...dan is de makkelijkste weg waarschijnlijk de verstandigste.
Gebruikersavatar
door golfgtipower
#832730
heb wel de mogelijkheid om G60 spul erop te bouwen dat heeft hij ook nog liggen

dus pf is digi 2
g60 is digi 1

als ik het nu goed begrijp

grt
Gebruikersavatar
door VeeWee16v
#832784
Zodra er over een LMM (luchtmassameter) gesproken wordt is het Digi 2 (of nieuwer). Je hebt het dus helemaal door!

Tja, de keuze moet je zelf maken. Een Digi-1/PG (is G60) set-up is wat cleaner (omdat de LMM ontbreekt). Maar misschien is het in jouw geval makkelijker om een Digi-2 set-up te maken.
Gebruikersavatar
door golfgtipower
#833132
idd ga het bekijken wil em eerst eens zo aan de loop hebben dan ga ik denk ik dat G60 spul erop zetten omdat hij in de toekomst toch geblazen wil gaan rijden

en het spul ligt ernu dus
Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]

de suggesties van @vwbasm ook opgevolgd? Lees […]

Volgens tekening is het de eerste stekker alleen […]