VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf I, II, III, Jetta en Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door mano
#403080
digifant computer + motor-kabelboom van een g60, dit vanwege de poti. Een luchtweger reageert te traag o.i.d
16V fuelrail (custom)
16V gasklep, MET nul/vollast schakelaars (PL)
ABF flens zijkant van kop voor blauwe temp sensor
Poti/Co meter voor in de lucht-aanzuigbuis
koelwater sensor van een pl (of blauw iig)
Schema om je kabelboom aan te sluiten op je huidige motorkabelboom, als je een oud type kabelboom hebt.
lamdasonde
Aangepaste chip (16v is hoogtoerig)
nieuwe injector-cups, ter preventie vals lucht
Benzine druk regelaar

Kabelboom op zekeringkast pas maken.

1.) Zal de motor zo lopen, of moet er meteen een ''custom'' chip in? JA

2.) Moeten er nog aanpassingen gemaakt worden aan de benzinepomp? NEE (dit doe je met de benzine druk regelaar)
Laatst gewijzigd door mano op 18 jan 2008 13:12, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door Bolku
#408247
Wat je nodig hebt is de motorkabelboom van een Golf 2 GTI ( PB of PF); die past zo in je bestaande zekeringkast.
Relais 53 die moet op de eerste positie van links gezien boven in de zekeringkast.
De LMM van de PF kan je gebruiken.
Temp.sensor ( wit) die bv ook op een PB en een ABF zit; kan zo in de zijkant van de kop van de 16V, deze is voor de computer.
Lambdasonde en aansluiting op je spruitstuk maken, behalve natuurlijk als je de kabelboom van de PB gebruikt; die heeft geen lambda-sonde.
Speciale fuelrail voor een 16V ( lever ik voor € 100,-).
Injectorcups van een 8V Digifant.
Injectoren; afhankelijk van wat je verder met de motor gedaan hebt: lichtblauwe-, witte-, gele- of groene injectoren van VW Digifant 1 of 2 motoren.
De motor loopt gewoon met de standaard chip, maar ik monteer meestal een andere onbegrensde chip ( € 75,-).
Verstelbare brandstofdrukregelaar met meter ( lever ik voor € 150,-)
Gasklephuis met de nullast- en vollastschakelaar.
De brandstofpomp kan je gewoon gebruiken; je regelt de druk af met de brandstofdrukregelaar.
De rest wijst zichzelf wel en anders moet je maar ff bellen. :wink:
Gebruikersavatar
door CLHLC
#412912
Beste forummers,

veel forummers zien graag deze topic in 'De werkplaats' terecht komen omdat aardig wat van jullie hier mee aan de gang wil.
Echter topics in de Werkplaats moeten kant/klare handleidingen zijn om iets te doen. Dat is deze nog niet wie maakt deze tot een goede handleiding?

Mvg, Cola
Laatst gewijzigd door CLHLC op 22 feb 2007 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door CLHLC
#412925
patrick16v schreef:komt eraan!!
Top man [yeah]
Gebruikersavatar
door Bibzz_GTI
#442748
Mensen, wat zijn eigenlijk de voordelen als je een KR moter op digifant laat lopen.
Wordt ie dan zuiniger of zo???
Gebruikersavatar
door Pyledriver
#443097
Bibzz_GTI schreef:Mensen, wat zijn eigenlijk de voordelen als je een KR moter op digifant laat lopen.
Wordt ie dan zuiniger of zo???
Niet bepaald nee :roll:
door patrick16v
#444069
CLHLC schreef:
patrick16v schreef:komt eraan!!
Top man [yeah]
zal heel even moeten wachten, ik heb net een huisje gekocht en dus word even klussen. deze zomer ga ik beginnen
door passatvr6
#448628
Bibzz_GTI schreef:Mensen, wat zijn eigenlijk de voordelen als je een KR moter op digifant laat lopen.
Wordt ie dan zuiniger of zo???


die van m'n collega ging idd zuiniger lopen
Gebruikersavatar
door CLHLC
#449658
patrick16v schreef:
CLHLC schreef:
patrick16v schreef:komt eraan!!
Top man [yeah]
zal heel even moeten wachten, ik heb net een huisje gekocht en dus word even klussen. deze zomer ga ik beginnen
Geen probleem! Succes met je huisje!
door patrick16v
#465503
CLHLC schreef:
patrick16v schreef:
CLHLC schreef: Top man [yeah]
zal heel even moeten wachten, ik heb net een huisje gekocht en dus word even klussen. deze zomer ga ik beginnen
Geen probleem! Succes met je huisje!
thnx komt goed, ik ben wel alvast bezig om de onderdeel nummers bij elkaar te zoeken, binnenkort update ik hier ff
Gebruikersavatar
door leongti
#514204
Ik kan wel een how-to maken hoe je een 16V blok op digifant 1 laat rijden. Ben er met me project mee bezig. Als er echte animo is wil ik er wel wat moete instoppen. Dus laat maar weten.
Gebruikersavatar
door VeeWee16v
#608406
Nu lijkt het me supergaaf om dit in te bouwen (al is het maar om weer wat te rommelen aan het apparaat). Maar wat is het effect op de motor? Meer PK's? Hoger koppel? En beter digifiant 1 of 2? Kun je dan ook een open luchtfilter er opzetten (net als bij G60 bijv)?

En hoe staat het met de How-to? :?

Door Volkswagen betaald.

Div. Communicatiestoringen

Aan de hand 2 fotootjes met een overzicht van fout[…]

Hoi, Ik heb sinds een maand of 6 een Arteon TSI 2.[…]

Geen ervaren sleutelaar die een soortgelijk proble[…]

Car play /android/radio /navi

Xtrons goede ervaring mee. Gebruik ook even de zoe[…]

Geprobeerd, maar nog geen reactie. Was benieuwd […]

zoals werd voorgedaan in het filmpje waar je zelf […]